بعیدی نژاد: مذاکرات کارشناسی با ١ + ٥ محتوایی است

به گزارش افکارنیوز، مدیر کل سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه که برای دور جدی مذاکرات کارشناسی میان ایران و گروه ١ + ٥ در وین بسر می برد، گفت: همه طرفها این جلسات را مفید ارزیابی می کنند.

این عضو تیم مذاکره کننده هسته ای تصریح کرد: تمامی کشورها با تیم کامل کارشناسی در این جلسات شرکت کرده اند.

به گفته وی مذاکرات کارشناسی امروز(جمعه) نیز ادامه دارد.

دور جدید مذاکرات کارشناسی میان ایران و ١ + ٥ از روز چهارشنبه در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در وین اتریش اغاز شده است.

ریاست هیات مذاکره کننده ایران را بعیدی نژاد و ریاست گروه ١ + ٥ را استفان کلمنت دستیار ویژه مسول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعهده دارند.

وی پیش از این گفته بود که دستور کار این مذاکرات، انجام مباحثمقدماتی کارشناسی در خصوص راه حل جامع خواهد بود که نتیجه آن به نشست مدیران سیاسی گزارش خواهد شد.

همچنین به گفته سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای موضوعات غنی سازی، راکتور آب سنگین اراک و همکاری های هسته ای در دستور کار مذاکرات طرفین قرار دارد.

قرار است دور بعدی مذاکرات ایران و گروه ۱ + ۵ به ریاست محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ۱۷ تا ۱۹ مارس(۲۶ تا ۲۹ اسفند ماه جاری) در وین اتریش برگزار شود.

ایران و گروه ۱ + ۵ در دور قبلی مذاکرات که ۲۸ بهمن تا اول اسفند ماه در شهر وین اتریش برگزار شد، درباره چارچوب مذاکرات جامع برای رسیدن به راه حل نهایی توافق کردند و از دور اتی وارد مذاکره بر سر رسیدن به راه حل نهایی می شوند.

ا