لاریجانی: نگاه برخی کشورهای اروپایی به ایران تغییر کرده است

به گزارش افکارنیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس پس از دیدار با رییس جمهورآفریقای جنوبی درجمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شرایط اکنون خیلی تغییر کرده، افزود: برخی کشورهای اروپایی که فکر می‌کردند با فشار بر ایران می‌توانند تغییری ایجاد کنند نگاهشان تغییر کرده است.

وی گفت: خیلی به هیاهوی امریکا نباید توجه کرد، مهم این است که در صحنه عمل چه رخ داده است آیا توانسته‌اند مانع پیشرفت ایران بشنوند؟ این صحنه‌ها را همه می‌بینند و این نشان دهنده تغییر شرایط است.

رییس مجلس شورای اسلامی کشورمان با اشاره به شیطنت‌های برخی کشورها در سازمان ملل علیه ایران تصریح کرد: ایجاد جنگ مذهبی در آفریقای مرکزی، شیطنت همین کشورها بوده و نظام سلطه می‌خواهد با ایجاد این گونه اقدامات به اهداف استعماری خود دست یابد.

لاریجانی درباره سوریه و موضوعات مربوط به آن گفت: دیدگاه آفریقای جنوبی و ایران بر حل بحران سوریه از طریق سیاسی و تنها گفتگوهای سوری - سوری قابل حل است و این نگاه مشترک ایران و آفریقای جنوبی، هم اکنون مورد توافق بسیاری از کشورهاست.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین درباره مسائل هستهای ایران گفت: مذاکرات مربوط به ۵+۱ در حال انجام است و آفریقای جنوبی با حمایت از حق غنی سازی ایران تاکید کرده که با درک این شرایط به حمایت خود از حق هستهای ملت ایران ادامه میدهد.