خط‌کشی‌های سیاسی در شناسایی مفاخر کنار گذاشته شود

به گزارش افکارنیوز، محمدباقر نوبخت صبح امروز در نخستین جلسه ستاد همایش تجلیل از مفاخر و مشاهیر گیلان ادب و حق‌شناسی و قدرشناسی را از فضیلت‌های انسانی دانست و اظهار کرد: تجلیل و تکریم در رفاقت‌های ملی برای رقابت‌های بین‌المللی است.

وی ایران را در سند چشم‌انداز بیست ساله کشوری توسعه‌یافته در منطقه عنوان کرد و افزود: از توسعه‌یافتگی ایران در افق ۱۴۰۴ متعصبانه دفاع می‌کنم.

سخنگوی دولت توسعه یافتگی کشور در منطقه را در شأن ملت ایران دانست و تصریح کرد: فرهنگ، تمدن، پیشینه و جغرافیای ایران بسیار کهن‌تر و اصیل‌تر از کشورهای دیگر است.

وی افزود: ظرفیت‌های کشور این فرصت را به ما می‌دهد که در رقابت‌های منطقه‌ای در جایگاه نخست قرار گیریم.

نوبخت با اشاره به اینکه عده‌ای به صراحت از قانون برنامه چهارم توسعه مخالفت کردند، خاطرنشان کرد: این افراد تا جایی پیش رفتند که برنامه چهارم را سندی که تعفن غرب از آن به مشام می‌رسد یاد کردند.

وی به امضای مقام معظم رهبری در زیر هر سفر از سند چشم‌انداز اشاره کرد و متذکر شد: مقام معظم رهبری در زیر هر صفحه مرقوم فرمودند ایران با تعامل سازنده باید در جایگاه نخست در منطقه باشد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: اگر چنین سندی مطرح شده باید با تعامل سازنده انجام شود.

وی رقابت‌ها در عرصه بین‌المللی را بر اساس رفاقت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: رقابت‌های منطقه‌ای نیازمند رفاقت‌های درونی است و این ظرفیت تنها یک گرایش سیاسی اصلاح‌طلبی نیست.

نوبخت بخشی از ظرفیت‌ها را در اصلاح‌طلبی و بخش دیگری را در اصولگرایی عنوان کرد و یادآور شد: برخی نیز ممکن است در این تشکل‌ها گنجانده نباشد.

وی خاطرنشان کرد: در رقابتهای منطقهای جایی برای خطکشیهای سیاسی وجود ندارد.