رئيس سازمان بازرسي كل كشور در گفتوگويي آخرين اخبار مربوط به پرونده ۴۰۰ ميليارد توماني هتلهاي بينالمللي كيش، پرونده زمينخوار بزرگ شيراز، دلايل آتش سوزي در پالايشگاه آبادان و پرونده بيمه ايران را تشريح كرد. مصطفي پور محمدي رئيس سازمان بازرسي كل كشور شب گذشته مهمان برنامه نگاه دو بود.

به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس پور محمدی در بخشی از صحبت های خود در مورد پرونده هایی که در کیش در دست بررسی است، خاطر نشان کرد: یک بخش پرونده کیش مربوط به واگذاری زمین‌هایی است که در آن تخلف وجود داشته، سازمان بازرسی در سال ۸۳ تذکرات لازم را داده بود که رعایت نشده تا اخیرا به اوج خود رسید، ما هم سال گذشته برخورد جدی تری را انجام دادیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر این پرونده نیازمند برخورد قضایی جدی تری است چرا که در بخشهایی از آن جرم اتفاق افتاده است. طبق برآورد کارشناسان ۴۰۰ میلیارد تومان به نفع خریداران و به ضرر منافع ملی به متخلفان تعلق گرفته است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: در پرونده دیگری قرار بود در کیش در زمینهای بزرگی تالارهای بین المللی ساخته شود، فرآیند این تالار طولانی بوده و قرار بر این شد چنین پروژه ای ادامه پیدا نکند ولی بعد از مدتی قراردادی یک طرفه به پیمانکار داده شد تا شروع به ساخت و ساز در این زمینها بکند. آن قرارداد هم بدون برگزاری مناقصه به شرکتی که میزان توانایی آن هم برای ما نامعلوم است با رقم بیش از ۴۵۰ میلیون یورو داده شد.

پورمحمدی گفت: برآورد ما این است که یک سوم این مبلغ زیاد است. البته این پروژه در زمانی که مراحل ابتدایی را می گذراند متوقف شد و خوشبختانه پولی دست به دست نشد.

وی با اشاره به تشکیل نشدن وزارت ورزش تصریح کرد: این قانون در دی ماه تصویب شده و باید اجرا می شد. متاسفانه با گذشت پنج ماه هنوز اجرا نشده و هیچ بهانه ای هم پذیرفته نیست، کسی نمی تواند به علت مخالفت با قانون تصویب شده از اجرای آن خودداری کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: متاسفانه یک وزارتخانه مهم معلق مانده و ما هم اعلام کردیم که تا زمان تشکیل وزارت ورزش هر تصرف مالی غیر مجاز است و هر فردی که تصرف مالی کرد با برخورد شدید راهی دادگاه می شود.



وی همچنین در خصوص انفجار یکی از پالایشگاههای آبادان و میزان پیگیری سازمان بازرسی کل کشور گفت: در روز حادثه تیمی در محل مستقر شد و گزارشات اولیه ما حکایت از بی‌احتیاطی و بی‌تدبیری دارد.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اينكه براي اظهار نظر بايد تا رسيدن گزارش كامل صبر كرد، گفت: با توجه به اينكه احتمال بروز انفجار در شرايطي خاص قبلا مشاهده شده بود و مديران بايد دقت و احتياط بيشتري براي ادامه كار به خرج مي دادند ولي در انتظار گزارش دقيق تري هستيم.