نماینده مردم سراب خواستار بررسی موضوع فارغ از مسائل حاشیه ای شد و گفت: بنده با رئیس دانشگاه علوم پزشکی دوست بوده و اتفاق پیش آمده را حاصل بی تدبیری و نقص در برنامه ریزی می دانم.
به گزارش خبرنگار مهر، مجید نصیرپور در مجلس در پی سخنان بیگی استاندار آذربایجان شرقی در انتقاد از درگیری فیزیکی نصیرپور با رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حاشیه دیدار وزیر بهداشت از شهرستان سراب، صبح شنبه به تشریح اتفاق روی داده پرداخت و گفت: بنده از وزیر بهداشت و درمان دعوت کردم تا جهت بررسی مسائل حوزه سلامت این شهرستان سفری به منطقه داشته باشد که این دعوت مورد قبول وی واقع شد و از یک ماه پیش مقدمات برنامه فراهم شده بود.

وی ادامه داد: در ابتدای کار با مذاکرات به عمل آمده با رئیس دانشگاه علوم پزشکی هماهنگی به عمل آمد تا وزیر بهداشت نهایتا از سه شهرستان بازدید کند و به همین دلیل با مذاکرات اینجانب مجوز سفر وزیر با بالگرد هلال احمر از تهران اخذ شد.

نصیر پور ادامه داد: در آخرین هماهنگی به عمل آمده با دکتر علیرضا یعقوبی در نیمه شب قبل از سفر بازدید وزیر بهداشت از شهرهای سراب، مهربان، دوزدوزان و شربیان پیش بینی شده بود.

نماینده سراب ادعای برخی مسئولان در مورد تاریک شدن هوا و مشکل در پرواز بالگرد را نادرست خواند و بیان کرد: ساعت هفت بعد از ظهر هوا تاریک نشده بود و بازدید وی از آن مناطق می توانست به طور خلاصه شده صورت گیرد.

نصیرپور بیان کرد: مردم منطقه به دعوت مسئولان اجرایی مدت ها در انتظار ورود وزیر و آماده استقبال از وی بودند.

نماینده سراب لغو غیر منتظره سفر وزیر را ناشی از تعمد یکی از همراهان وی که از مقامات استان است به سخنرانی در ساعت هشت در تبریز عنوان کرد و افزود: برای اینکه هزینه توهین به مردم مناطق مذبور را به حساب دولت نگذاریم شخصا در جمع مردم شهرهای مهربان، دوزدوزان و شربیان حضور یافته و از آنها عذرخواهی کرده است.

نماینده سراب اظهار امیدواری کرد که دلایل ایجابی اتفاق روی داده مورد بررسی قرار گیرد.

وی همچنین هرگونه سیاسی کردن مسئله را جفا دانست و گفت: مسئله پیش آمده اختلاف خانوادگی در بین مدیران بوده و مطمئنا با تدبیر قابل حل و فصل است.

احمد علیرضابیگی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان در شهرستان بستان آباد اظهار داشت: متاسفانه در مدت اخیر شاهد برخی افعال نابه‌جا و دور از شان نمایندگی مجلس علیه مدیران دولتی در استان هستیم که آخرین مورد آن در سفر وزیر بهداشت روی داد.

وی افزود: در جریان سفر ایشان به شهرستان سراب، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در اقدامی تاسف بار از سوی نماینده این شهرستان در مجلس مورد ضرب و شتم قرار گرفت که موجب تاثر مردم و مسئولان شد.

بیگی از برخی عملکردها و اقدامات نامناسب از سوی برخی نمایندگان مجلس علیه کارگزاران دولت در استان به شدت انتقاد کرد.

وی تصریح کرد: از مجمع نمایندگان استان انتظار داریم که نسبت به این حرکت زشت عکس العمل نشان داده و از شان خود دفاع کنند.