اظهارات روحانی در مجتمع بهزیستی شهدای انقلاب

به گزارش افکارنیوز، حسن روحانی رییس جمهور اسلامی ایران در نخستین روز از نوروز ۱۳۹۳ پس از بازدید از شیرخوارگاه شبیر به مجتمع بهزیستی شهدای انقلاب مرکز نگهداری از نوجوانان بی‌سرپرست رفت و با آنان دیدار کرد.

رییس‌جمهوری در جمع نوجوانان مجتمع بهزیستی شهدای انقلاب ضمن تبریک عید نوروز بهار را فصل میانه و اعتدال توصیف کرد که همه رویش‌ها و شکوفایی‌ها در آن قرار دارد و گفت: در زندگی انسان اگر میانه‌روی وجود داشته باشد و فعالیت‌ها معتدل و متوازن باشد، موفق خواهیم بود.

رییس‌جمهوری دوستی، آشتی و صلح را از جمله پیام‌های بهار عنوان و تصریح کرد: ما باید از این ویژگی درس بگیریم و با آمدن عید گذشته‌ها، اختلافات و کینه‌ها را فراموش کنیم.

روحانی با با بیان اینکه بهار به ما می‌آموزد که باید به فکر آینده باشیم، خاطر نشان کرد: در نوروز باید بتوانیم ضمن فراموش کردن گذشته‌ها به فکر برنامه‌ریزی برای آینده بهتر باشیم.

رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه زندگی آینده افراد در ایام نوجوانی و جوانی ساخته می‌‌شود، اظهار کرد: همه کسانی که توانسته‌اند کارهای بزرگی در جامعه به انجام برسانند، حرکت‌ خود را در نوجوانی و جوانی آغاز کرده‌اند.

روحانی افزود: حرکت‌های نو و تلاش‌های جدید در نوجوانی و جوانی آغاز و در سنین بالاتر تکامل می‌یابد.

رییس‌جمهوری با اشاره به شرایط خاص نوجوانان و جوانان تحت پوشش بهزیستی گفت: تمامی تلاش دولت این است که با ارائه خدمات به این فرزندان در آینده در هیچ زمینه‌ای اعم از علمی و شغلی احساس کمبود، نکنند، کما اینکه از درون همین مراکز و محیط‌ها، نخبگان و استعدادهای درخشانی بیرون آمده و به جامعه خدمت کرده‌اند.

وی خطاب به نوجوانان مجتمع بهزیستی شهدای انقلاب گفت: بدانید مردم ایران شما را همانند فرزندان خود دوست دارند و دولت نیز به شما مانند همه جوانان کشور احترام می‌گذارد و امروز بسیار خوشحالم که اولین روز سال جدید را در کنار شما حضور دارم.

رییس‌جمهوری با بیان اینکه همه ملت ایران در حقیقت در یک مجموعه و خانه به نام ایران زندگی می‌کنند، گفت: آبادانی و خرابی در هر جای این کشور بر همه ملت تأثیر خواهد داشت، بنابراین همه باید دست به دست هم داده و دستگیر یکدیگر باشیم؛ لذت زندگی چیزی جز تعاون و کمک کردن به دیگران نیست و لذت دستگیری از مردم از هر لذتی بالاتر است.

روحانی با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۳ به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری گفت: ما در این سال باید بتوانیم برای شکوفایی اقتصاد و تعالی فرهنگ تلاش کنیم و این کار جز با حرکت همگانی انجام نخواهد شد.

رییس‌جمهوری ادامه داد: اگر می‌خواهیم به اهداف خود دست یابیم نیازمند عزم ملی و مدیریتی عقلی، علمی و جهادی هستیم تا بتوانیم اقتصاد و فرهنگ را به شکوفایی و تعالی برسانیم.

روحانی ضمن اظهار امیدواری از اینکه سال ۹۳ سال بسیار خوبی برای همه ملت ایران باشد، گفت: امیدوارم در پایان سال از اینکه بتوانیم با دوستی و تعامل شرایط خوبی را برای کشور و جوانانمان ایجاد کنیم و شرایط زندگی پربار و آینده موفق‌تری برای آنان بوجود آوریم، همگان خوشحال باشیم.

رییس‌جمهوری همچنین در پاسخ به اظهارات یکی از نوجوانان مجتمع بهزیستی شهدای انقلاب درخصوص چگونگی حمایت‌ها از فرزندان بهزیستی پس از دوران حضورشان در مجتمع‌های بهزیستی و اعزام به خدمت سربازی گفت: دوران سربازی جوانان را برای زندگی آماده و چگونگی انجام کار دسته‌جمعی را بهتر و بیشتر به آنان می‌آموزد تا آنها برای حضور در فعالیت‌های اجتماعی آماده شوند.

روحانی افزود: اینکه دولت باید از نوجوانان و جوانان تحت پوشش بهزیستی پس از دوران سربازی حمایت کند تا آنان بتوانند وارد اجتماع شده و به زندگی خود سر و سامان دهند، موضوعی درست است و دولت در شرایط رونق اقتصادی می‌تواند شرایط اشتغال و حمایت از این جوانان را فراهم کند.

در مجتمع بهزیستی شهدای انقلاب حدود ۳۰ نوجوان از سنین ۱۲ تا ۱۷ سال تحت پوشش خدمات گوناگون بهزیستی از جمله روانشناسی، مددکاری، فعالیت‌های تربیتی و حمایت‌های کمک آموزشی قرار دارند.

در این بازدید وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی، دستیار ویژه رییس جمهوری و رییس سازمان بهزیستی، دکتر روحانی را همراهی میکردند.