منوچهر متكي يكشنبهشب در جمع اعضاي حزب موتلفه اسلامي استان فارس اظهار داشت: با آمدن در ميدان انتخابات به دنبال وحدت اصولگرايان هستم و اميدوارم اصولگرايان در انتخابات مجلس در سال ۹۰ نيز به وحدت لازم برسند.

به گزارش فارس، رئیس سابق دستگاه دیپلماسی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات منطقه اشاره کرد و افزود: تحولات موجود تحولی عظیم است که باید در این زمینه چهره منافقانه کشورهای حوزه خلیج فارس را افشا کنیم.

متکی ادامه داد: امروز آل خلیفه و سعودی‌ها دیگر نمی‌توانند بر سر مردمشان سوار شوند چرا که دیگر مردم آگاه شده‌اند و از تلاش برای نرسیدن انقلابیون به اهدافشان نتیجه‌ای عایدشان نمی‌شود.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به مسائل اخیر کشور تصریح کرد: حوادثی که در دو ماه گذشته در دولت رخ داد، تلخ و سخت بود و بحثانحراف به تعبیر بزرگان و علما آرام آرام در حاشیه دولت شکل گرفت که باید مراقب باشیم.
متکی گفت: دولت دهم در انتخاب معاون اول رئیس جمهوری و تغییر وزیر اطلاعات که دو حکم حکومتی توسط رهبر معظم انقلاب صادر شد، نمره خوبی نگرفته و امیدواریم این روند ادامه پیدا نکند.
وزیر سابق امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: تصور این است که حوادثدو ماه اخیر در کشور برخی سکه‌ها را از رونق انداخت و افرادی که گمان می‌کردند حرف، حرف آنهاست، جایگاهشان متزلزل شد.
وي در مورد بركنارياش از سمت وزير امور خارجه توسط رئيس جمهور ابراز داشت: قرار است در اين مورد سكوت ميكنم.