انتقاد از بی‌توجهی وزار‌ت‌خارجه به ابعاد بین‌المللی پرونده بابک زنجانی

به گزارش افکارنیوز، عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر خانه ملت در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به پرونده بابک زنجانی، گفت: وزارت امور خارجه در حفظ حقوق اتباع ایرانی جهت مقابله با احکام محاکم جهان اقدامی انجام نمی‌دهد، در واقع هیچ راهکاری برای ادامه دعوی و پاسخ به دادخواست‌ها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در زمینه پرونده‌هایی مانند بابک زنجانی وزارت خارجه هیچ اقدامی انجام نداده است در حالی که سفارتخانه‌های ما باید با قدرت در این زمینه فعال باشند. سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها باید در راستای این پرونده به صورت فعال و با قدرت حضور پیدا کنند؛ سفارتخانه‌های کشورمان باید به عنوان حافظان منافع کشور باید مسائل مرتبط با این پرونده باشند.

یوسفیان‌ملا با طرح این پرسش که چرا وزارت امور خارجه درباره پول‌های بابک زنجانی احساس مسئولیت نمی‌کند، تصریح کرد: این وزارتخانه در این زمینه وظیفه دارد زیرا ابعاد خارجی مرتبط با این پرونده بایستی توسط این وزارتخانه پیگیری شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزرا تصور می‌کنند باید جزیره‌ای عمل کنند، خاطرنشان کرد: دولت جزیره نیست و یکپارچه است، به همین دلیل تمامی دستگاه‌های دولتی باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی افزود: در این زمینه می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در پرونده بابک زنجانی و تلاش برای ارزیابی دارایی‌های وی، نباید تیمی از تهران به کشورهای دیگر سفر کند آن هم در شرایطی که ما در آن کشورها سفیر و رایزن اقتصادی داریم.

یوسفیان‌ملا، مبارزه با مفاسد اقتصادی را یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: مبارزه با مفاسد باید با هماهنگی سه قوه باشد.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه وزارت امور خارجه باید در خط مقدم پیگیری پرونده بابک زنجانی به خصوص در ابعاد بین‌المللی باشد، ابراز تاسف کرد که وزارت خارجه در این پرونده و برخی دیگر از پرونده‌ها اقداماتی انجام نداده است.

وی همچنین تصریح کرد که وزارت امور خارجه باید در پرونده بابک زنجانی با جدیت و اهتمام ویژهای مباحث را پیگیری کند.