نايب رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي در آبادان با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين هيئت را اينجانب به عنوان نائب رئيس اول كميسيون انرژي مجلس، حسين اميري خامهكاني، ايرج مهرآزما از مركز پژوهشهاي مجلس، سيدحسين دهدشتي، اسدالله قرهخاني، عليرضا ضيغمي معاون وزير نفت و مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآوردههاي نفتي، اسدالله رستگار پور مدير عامل پتروشيمي خراسان به عنوان كارشناس خبره تشكيل ميدهند.

به گزارش فارس، عبدالله کعبی افزود: هیئت حقیقت‌یاب مجلس شورای اسلامی قطعاً بدون حب و بغض و بر اساس رسالت و وظیفه خود به بررسی همه جانبه حادثه تلخ انفجار در فاز سوم پالایشگاه خواهد پرداخت.

وی با اشاره به بررسی سازمان بازرسی کشور از این حادثه خاطرنشان کرد: رئیس سازمان بازرسی نیز بر اهمال‌کاری و بی‌تدبیری در افتتاح نابهنگام این پروژه صحه گذاشته است.

وی تصریح کرد: علاوه بر بعد انسانی که باعثکشته شدن یکی از جوانان متخصص صنعت نفت و همچنین مجروح شدن بیش از ۲۳ نفر از کارکنان زحمتکش پالایشگاه شد، وقوع این انفجار آن هم در زمان حضور عالی‌ترین مقام اجرایی کشور به مصلحت کشور نبود.

وی با اشاره به تلاش‌های جدی متخصصان داخلی گفت: متخصصان داخلی صنعت نفت با غلبه بر تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی اقدامات موثری را در طول چند سال اخیر از خود نشان داده‌اند که متاسفانه با اهمال‌کاری مدیریتی و اصرار بر افتتاح زودهنگام تمام این زحمات تحت شعاع انفجار اخیر قرار گرفت.

نايب رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تاكيد رئيس مجلس براي بررسي همه ابعاد واقعي پالايشگاه آبادان اظهار داشت: هيئت اعزامي امروز با مشاهده عيني و برگزاري جلسات متعدد با كارشناسان و متخصصان صنعت نفت ابعاد اين حادثه را بررسي خواهد كرد و گزارش آن را تقديم مجلس خواهد كرد.