عليرضا زاكاني نماينده مردم تهران و عضو كميسيون اصل نود در مجلس شوراي اسلامي به بيانات مهم مقام معظم رهبري در ديدار با نمايندگان مجلس اشاره كرد و اظهارداشت: مقام معظم رهبري در خصوص بحث انتخابات دو انتظار را بيان كردند؛ يكي انتظار از مسئولان كشور اين است كه در انتخابات دخالت نكنند.

وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری در گذشته نیز نسبت به عدم دخالت مسئولان در بحثانتخابات تأکیداتی داشتند، تصریح‌کرد: قبل از انتخابات مجلس پنجم و در زمانی که برخی از وزراء در دولت دوم آقای هاشمی تصمیم به تشکیل حزب کارگزاران گرفته بودند مقام معظم رهبری ممنوعیت فعالیت آنها را در خصوص ورود به انتخابات بیان کردند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بر همین اساس به تأکید ویژه مقام معظم رهبری در سخنرانی رسمی خود در سال ۸۵ اشاره کرد که ایشان خطاب به دولت فرمودند که در انتخابات شوراها دخالت نکند و افزود: این فراز از فرمایش ایشان، مطالبه در جهت انجام وظایف قانونی مسئولان کشور و پرهیز از مواردی است که اتهام دخالت را به آنها خواهد ‌زد؛ از این رو تکلیف همه روشن بود و دیروز روشن‌تر شد.

زاکانی با بیان اینکه سرفصل دومی را که مقام معظم رهبری در خصوص بحثانتخابات بر آن تأکید داشتند مربوط به پرهیز نمایندگان و نامزدهای مجلس نهم از نزدیک شدن به کانون‌های قدرت و ثروت بود، یادآورشد: با نزدیک شدن به هر انتخاباتی شاهد طمع‌ورزی عناصری هستیم که در کانون‌های قدرت و ثروت قرار دارند، از این رو رهبر انقلاب نردیک شدن به این عناصر را به عنوان یک خط قرمز برای و نامزدهای مجلس نهم دانستند تا به عنوان یک عنصر وامدار وارد مجلس نشوند.

وی اضافه‌کرد: عناصر وامدار نه تنها کارایی ندارند بلکه عملاً به صورت بازیچه در دست عناصر طمع‌ورز و در خدمت آنها قرار دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه جریان انحرافی در کشور به دنبال این است که مجلس آینده را مورد نظر خود قرار دهد تا کرسی‌های نمایندگی را به دست آورد، افزود: این جریان تلاش می‌کند از امکان دستگاه اجرایی بهره گرفته و بر خلاف قانون و شرع بتواند به وسیله آن به عنوان یک امتیاز، عناصر خود را وارد مجلس کند.

زاکانی تأکید کرد: جریان انحرافی سعی می‌کند با تشکیل ستادهای راهبردی فرهنگی - اجتماعی در استانداری‌ها بر خلاف قانون، سازوکارهای تشکیل ستادهای غیرقانونی خود را مهیا سازد که به نظر می‌رسد مقام معظم رهبری با این تذکر همه صاحبان ثروت و قدرت به ویژه کسانی که در کسوت مسئولیت‌های کشوری قرار دارند را از این امر پرهیز داشتند.

وي در خاتمه خاطرنشانكرد: پرهيز از اين دو مورد كه در تذكرات امام راحل و مقام معظم و رهبري به كرات مشاهده ميشود امري است كه توجه به آن انتخاباتي پرشور و نشاط و مجلسي مستقل و كارآمد را براي كشور به ارمغان خواهد آورد.