سایت هفت صبح نوشت در حالی که تا چندین ماه گذشته تشکلهای دانشجویی با خودروهای دولتی تردد کرده و برای برگزاری نشستهای خود پول هنگفت دریافت میکردند، امروز علیه استانداری که تا دیروز زیر علمش سینه میزدند، دست به تجمع میزنند.

به گزارش فرارو؛ این سایت معترضان را افراد و تشکل‌های غیرمتناجسی دانست که برای هدفی مشترک همصدا شده‌اند. به نوشته این سایت " یک طیف این جریان جامعه اسلامی دانشجویان است که تا دیروز علیه موتلفه و افرادی چون جعفر قادری، احمد رضا دستغیب و ذوالانوار نمایندگان مردم شیراز و نیز ابراهیم عزیزی فرماندار پرونده سازی می کردند و طیف دیگر بسیج دانشجویی است که به صحنه آمده اند تا شاید یک بار دیگر ابراهیم عزیزی را به صحنه قدرت شیراز برگردانند. "

به نوشته این سایت سهم این جریا‌ن‌ها در فارس هیچ انگاشته شده و معلوم نیست که اگر در تقسیم قدرت سهمی داشتند چه موضعی می‌گرفتند. همچنین " این جمع که تا دیروز مدعی بود موسوی و کروبی سرانه فتنه هستند و احمدی نژاد را تندیس عدالت خواهی و عدالت جویی می دانستند، امروز مدعی است که دولت احمدی نژاد لباس عدالت‌خواهی را از تن در آورده چون به آنها سهمی نداده است! "

پس از برکناری ابراهیم عزیزی، فرماندار شیراز توسط روح الله احمدزاده، استاندار سابق فارس و رئیس کنونی سازمان میراثفرهنگی، برخی از تشکل‌های داشجویی و سیاسی اصولگرا در این شهر دست به اعتراض زدند.

به گفته برخی از سایت‌ها دلیل برکناری او افشاگری پیرامون زمین خواری توسط فردی به نام الخوری و همچنین اظهارات انتقادآمیز از طرح مباحثی مانند " مکتب ایرانی " بود.

تشکل‌های دانشجویی اصولگرا در این شهر تاکنون چند تجمع در اعتراض به این ماجرا برگزار کرده و دانشجویانی را هم از سایر شهرهای استان فارس به شیراز آورده‌اند.

همچنین برخی دیگر از معترضان از رئیس جمهور خواستهاند که استاندار جدید این استان را با نظر نماینده ولی فقیه در این استان تعیین کند. اقدامات روح الله احمدزاده، استاندار پیشین فارس بعضا مورد انتقاد تشکلهای اصولگرا در این شهر قرار میگرفت. از جمله مهمترین این اعتراضات به برگزاری جشن نوروز سال نود مربوط میشد که قرار بود در تخت جمشید برگزار شود.