مسئولان نظام اجازه دهند طومار تروریست را در هم می‌پیچیم

به گزارش افکارنیوز، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پیش از خطبه‌ نماز جمعه تهران ضمن تبریک ۲۹ فروردین و روز ارتش گفت: ۲۹ فروردین روزی است که امام(ره) به نظر ناصواب دشمن و برخی چهره‌های داخلی مبنی بر انحلال ارتش خط بطلان کشیدند.

وی با اشاره به اهمیت تصمیم امام راحل، اصلی‌ترین عامل پیروزی انقلاب را حضور روحانیت خواند و افزود: حضور گسترده و میلیونی مردم و هدایت‌های امام(ره) باعثشد که توطئه‌ها به نتیجه نرسد و در کنار آن یکی از عوامل تأثیرگذار پیوستن بدنه ارتش به صفوف مردم بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه اگر بدنه ارتش سلاح را بر زمین نمی‌گذاشت و به مردم نمی‌پیوست انقلاب به این سرعت به پیروزی نمی‌رسید، اظهار داشت: این حرکت بدنه ارتش ریشه در باورهای مردم داشت چون این بدنه با انقلاب و امام ارتباطی مستمر داشتند.

پوردستان خدمات نیروهای متعهد ارتش نظیر سپهبد شهید صیاد شیرازی، شیرودی، منفرد نیاکی و دیگر شهدای ارتش را یادآور شد و افزود: بدنه سالم ارتش پس از انقلاب در خدمت نظام قرار گرفتند اما برخی شعار انحلال ارتش را می‌دادند و تمام همت و تلاش خود را در این راستا به کار گرفتند.

وی شعار انحلال ارتش را یک توطئه استکباری خواند و ادامه داد: اما این توطئه با نظر امام از بین رفت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به دوران جنگ سرد و نقش ایران در این دوران گفت: در این دوره کشور ما به دلیل جایگاه ژئوپلتیکی خود مزیت‌های زیادی را برای آمریکا فراهم می‌کرد؛ اولین مزیت قرار داشتن ایران در آبراه خلیج فارس و دریای عمان بود که این امکان را فراهم می‌کرد تا آمریکا در گردنه انرژی جهان قرار گیرد.

پوردستان ادامه داد: اهمیت دوم گستردگی مرز‌های ایران با شوروی بود و به آمریکا این امکان را می‌داد که کوچکترین تحول شوروی مورد رصد قرار گیرد؛ سومین مزیت نیز جایگاه ایران به عنوان بازار محصولات آمریکایی بود و تولید‌کننده آمریکایی هر چه تولید می‌کرد در ایران مصرف می‌شد.

وی به نقش ارتش ایران در دوران جنگ سرد به عنوان ژاندارم منطقه اشاره و افزود: ارتش ما مثل یک چماق بالای سر کشورهای منطقه قرار داشت تا آنها از اهداف استکباری آمریکا خارج نشوند و در نهایت ایران جبهه جلویی ناتو در برابر پیمان ورشو بود و اگر این پیمان تصمیم می‌گرفت که به سمت آب‌های آزاد حرکت کند ایران وظیفه داشت با دادن زمین برای ناتو زمان بخرد و کشور ما میدان جنگ بین ناتو و ورشو می‌شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ناراحتی آمریکا برای از دست دادن ایران را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: آمریکایی‌ها از انقلاب ایران ناراحت بودند چون می‌دانستند شعارهای انقلاب در مرزهای ایران نمی‌ماند.

پوردستان حصر اقتصادی، موج وسیع ترور و اقدام نظامی را راهکارهای دشمن برای توقف انقلاب خواند و افزود: آنها دیدند که پس از حمله نظامی در برابر ارتشی قرار دارند که با قدرت مقابل آنها می‌ایستد و بنابراین استراتژی انحلال ارتش برای خلاء سلاح انقلاب بود و امروز می‌بینید که همین سناریو را در سوریه اجرا کردند و همین طرح را می‌خواستند در ایران نیز به اجرا بگذارند.

وی هوشمندی یاران امام و مقام معظم رهبری که در آن زمان نماینده امام در شورای عالی دفاع بودند را یکی از عوامل تأثیرگذار در از بین رفتن توطئه انحلال ارتش دانست و ادامه داد: امام با این اقدام حکومت اسلامی را از نظر نظامی بیمه کرد و مرور وقایع تاریخ نشان می‌دهد که ارتش با شایستگی به اعتماد امام پاسخ داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش حفظ وحدت و همدلی با سایر قوای نظامی و رصد مداوم تهدیدات را از جمله اقدامات اساسی ارتش خواند و تصریح کرد: تمامی حرکت‌ها در منطقه و فرامنطقه توسط ارتش رصد می‌شود و نیروهای مسلح ایران هیچگاه غافلگیر نخواهند شد.

پوردستان اقدامات گروه‌‌های تروریستی در ربایش مرزبانان ایرانی را مورد اشاره قرار داد و افزود: اگر یک گروه تروریستی با کمک دلارهای نفتی ۵ مرزبان ما را اسیر می‌کند به لحاظ نظامی و عملیاتی دارای ارزش نیست و اگر مسئولان نظام به فرزندان سرباز و بسیجی خود اجازه دهند طومار این گروه‌های تروریستی را در هم می‌پیچانند و اقتدار ایران را به رخ جهان می‌کشند.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات عملیاتی ارتش پیش‌بینی ضربه دوم به دشمن است، گفت: ما اهل تجاوز به هیچ کشوری نیستیم ولی اگر کشوری بخواهد خیال خام تجاوز به ایران را عملی کند ضربه‌ای مهلک‌تر از حمله اولیه خود دریافت می‌کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش دستاوردهای تسلیحاتی ارتش را دارای کیفیتی بالا برای دفاع از کشور دانست.

پوردستان در پایان با اشاره به ویژگیهای شخصیتی امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی اخلاص و ولایتمداری را دو ویژگی بارز این شهید بزرگوار عنوان کرد.