واکنش فرمانده مرزبانی به درخواست تنبیه مرزبانان ربوده شده

به گزارش افکارنیوز، سردار حسین ذوالفقاری روز شنبه در نشست خبری با اشاره به برگزاری رزمایش اقتدار ۳ اظهار داشت: این رزمایش به منظور ارتقای نیروی مرزی برای مقابله با تهدیدات با همکاری سایر نیروهای محلی برگزار می شود.

وی ادامه داد: رزمایش اقتدار ۳ از فردا به مدت چهار روز در منطقه عمومی قصر شیرین با حضور ۴ هزار نیروی مرزبانی آغاز می شود و در آن تجهیزات نوین از جمله پهباد دوربین بالن و خودروهای ضد گلوله آزمایش می شوند.

به گفته فرمانده مرزبانی، این رزمایش از یک سال قبل طراحی شده و در آن همه سناریوها از جمله عملیات تاخیری در مقابله با نیروهای دشمن و تروریسم ها و انواع قاچاق کالا سلاح و مهمات مشروبات الکلی و متجاوزان مرزی در نظر گرفته شده است. این در حالی است که آموزشها به نیروها از سه ماه قبل آغاز شده است.

ذوالفقاری با اشاره به پیام این رزمایش گفت: رزمایش اقتدار سه پیام روشنی برای کشورهای همسایه در خصوص اهتمام برای تامین امنیت مرز صلح و دوستی و اقتدار و قاطعیت برای مقابله با تروریست ها دارد.

وی در مورد اینکه چرا این رزمایش در منطقه غرب کشور انجام می شود افزود: رزمایش اقتدار یک در جنوب شرق اقتدار دو در آبهای استان هرمزگان برگزار شده است و با توجه به تهدیدها و ماموریت ها مرحله سوم در غرب کشور برگزار می شود. بزودی رزمایش ۴ نیز در منطقه شمال غرب و در آذربایجان به اجرا در می آید.

سندی مبنی بر شهادت مرزبان پنجم وجود ندارد

وی در مورد آخرین وضعیت پنجمین مرزبان ربوده شده گفت: نباید هیچ نقل قولی را در این مورد پذیرفت و صرفا همان ادعای گروهک مطرح است. هنوز هیچ سند و فیلمی در خصوص شهادت این مرزبان ارائه نشده و اقدامات مختلفی برای پیگیری آخرین وضعیت گروهبان دانایی فر در دست اجرا است.

وی در مورد اینکه آیا در سال جاری هم تهدیدهایی متوجه مرز است گفت: تیراندازی های کوری از نقاط مرزی کشورهای همسایه انجام می شود که بیشتر به خاطر اختلافات مالی قاچاقچیان است ولی هیچ تهدید خاصی در سال جاری گزارش نشده است.

افراد به جای پیشنهاد تنبیه مرزبانان در حوزه های تخصصی اظهار نظر کنند

خبرنگاری از ذوالفقاری در مورد سخنان برخی افراد مبنی بر لزوم تنبیه مرزبانان پرسید که وی در پاسخ گفت: امیدوارم هرکسی در کشور در راستای وظایف و تخصصش اظهار نظر کند تا پاسخگوی افکار عمومی باشیم. طرح پیش از حد برخی موضوعات اثر منفی روی فکر و ذهن ماموران مرزبانی دارد. در کار پلیس قانون حاکم است و تنبیه و تشویق هرکسی براساس مقررات و حدود قانونی است. ضمن اینکه آیین نامه انضباطی نیروهای مسلح نیز در این رابطه وجود دارد.

وی در پایان از اختصاص کامل اعتبار انسداد مرز در سال ۹۲ خبر داد و افزود: براساس اعلام معاونت راهبردی رئیس جمهور ۷۰ درصد از اعتبار مرز در سال ۹۲ باقی مانده بود که قرار است اختصاص یابد تا آخر تابستان نیز مقرهای آسیب پذیر مرزبانی در شرق و غرب کشور را ترمیم و تقویت می کنیم.