باهنر روز معلم و کارگر را تبریک گفت

به گزارش افکارنیوز، محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در نطق پیش از دستور با اشاره به روز جهانی کارگر اظهار داشت: در چنین روزی در سراسر جهان مراسمی برپا می‌شود و در کشور ما نیز از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی این مراسم برگزار شده است. با این تفاوت که رویکرد نظام همواره رویکردی حمایتی از طبقه شریف و فهیم و تلاشگر کارگری بوده است.

وی ادامه داد: همچنین سالروز شهادت فیلسوف عالی مقام حضرت آیت الله مطهری نزدیک می‌شویم که به همین مناسبت روز معلم را در پیش داریم که تجلیل از این قشر فرهیخته انجام خواهد شد. این هفته فرصتی است که هم به موضوع اساسی فرهنگ کار پرداخته شود و هم به جایگاه و نقش جامعه سخت کوش، فهیم، ولایت‌مدار و تلاشگر کارگری در جهت رشد، توسعه و پیشرفت کشور.

نایب رئیس دوم مجلس افزود: انصافا کارگران و معلمان ما در همه صحنه‌ها و معرکه‌ها حضوری فعال و جانانه داشته‌اند چه در دوران شکل گیری و پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس و چه در مقاطع بعدی. همواره شاهد رشادت‌ها، پایمردی‌ها و جان فشانی‌های آنها بوده‌ایم. اکنون نیز این جامعه متدین و شریف چرخ‌های صنعت، تولید، اقتصاد و فرهنگ کشور را به حرکت درآورده و مطمئن هستیم که در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی انشاءالله نقش آفرینی برجسته‌ای خواهند داشت و در پاسخ به پیام مقام معظم رهبری نقش بی‌بدیل خود را نشان خواهند داد.

باهنر گفت: کارگران ما خوشبختانه روز به روز از مهارت بیشتری برخوردار می‌شوند و توانسته‌اند با بروز استعدادهای خویش در عرصه اکتشاف و اختراع، گام‌های بلند و غرور آفرینی بردارند و معلمان فرهیخته ما هم در جهت ترویج فرهنگ ناب اسلامی و همچنین فرهنگ تولید، مصرف، اخلاق‌مداری می‌توانند نقش آفرینی بزرگی را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: این دو قشر عظیم در زمینه‌های مختلف از جمله ترویج فرهنگ قرآنی، در عرصه‌های هنری، ورزشی و سایر زمینه‌ها نیز به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یافتند. بنابراین می‌توان با اطمینان گفت که اساسا تعریف کارگر و معلم در نظام جمهوری اسلامی از شکل قبلی و قدیمی خویش خارج شده و امروزه از غنا و محتوای افزون‌تری برخوردار شده است. در کنار این امور باید به این نکته اشاره کرد که کارگران و معلمان مشکلات و تنگناهایی در زندگی و معیشت خود دارند که باید به آنها رسیدگی شود البته مسئولان انصافا تلاش‌های ارزشمندی برای رفع این مسائل کرده‌اند که امیدواریم با تلاش‌های انجام شده این مشکلات رفع شود.

نایب رئیس دوم مجلس در پایان گفت: در پایان این هفته را صمیمانه به جامعه کار و تولید و معلمان کشور تبریک و تهنیت می‌گویم و برای آنها و خانواده‌هایشان که بخش عظیمی از جامعه ما را تشکیل می‌دهند آرزوی تندرستی و موفقیت دارم.