رد شدن شکایات شورای امنیت از نمایندگان

به گزارش افکارنیوز، روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره فرجام شکایات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی از برخی نمایندگان به دلیل اظهارات آنها در نقد توافقنامه ژنو اظهار داشت: تقریبا نمایندگانی که به شکایات شورای عالی امنیت ملی در هیأت نظارت بر نمایندگان رسیدگی شده است، اعلام شد به قوه قضائیه که هیچ کدام اظهاراتی خارج از وظایف نمایندگی انجام ندادند.

وی افزود: به نظر مجلس درباره اظهارات نمایندگان جرمی اتفاق نیفتاده است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: هیأت نظارت بر نمایندگان هیأتی قانونی است که در اواخر مجلس هشتم نوشته شد و در اواخر مجلس نهم به تصویب رسید و در آنجا مصوب شد تا قوه قضائیه به شکایاتی که از نمایندگان می‌شود را به هیأتی متشکل از نمایندگان در مجلس ارسال می‌کند و اگر آنها تشخیص دادند که اظهارات آنها در راستای وظایف نمایندگی‌شان بود، دیگر به آن شکایات رسیدگی نمی‌شود، به این ترتیب شکایاتی که تاکنون از نمایندگان از سوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مطرح شده است، بالاتفاق رد شد.

حسینیان همچنین درباره شکایات نمایندگان از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در کمیسیون اصل ۹۰ خاطرنشان کرد: قرار بود دیروز معاون ارتباطات و فرهنگی دبیرخانه شورا در کمیسیون حضور پیدا کنند که این اتفاق نیفتاد.

نماینده مردم تهران در پایان گفت: قرار شد تا در جلسات هفتههای آینده به شکایات نمایندگان از دبیرخانه با حضور مقامات مرتبط رسیدگی شود.