واکنش به اظهارات گشت ارشادی روحانی

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام سید علی طاهری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات رئیس ‌جمهور در مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب مبنی بر اینکه مردم بهترین ممیزی برای نشر کتب هستند، اظهار داشت: این حرف آقای رئیس ‌جمهور در مورد ممیزی کتاب خلاف قانون است و اگر بنا بود ما هر کاری را بر عهده مردم بگذاریم، این سؤال پیش می‌آید که مردم اصلا برای چه نظام را تشکیل دادند.

وی افزود: مردم نظام را تشکیل دادند تا از ارزش‌هایشان دفاع کنند و آنها از مسئولان انتظار دارند تا به وظایف‌شان به طور صحیح عمل کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد برخی از افرادی که به آقای رئیس ‌جمهور مشاوره می‌دهند، مشاوره آنها خیرخواهانه نیست و اگر این روال ادامه پیدا کند، ممکن است این افراد به شخصیت وی لطمه بزنند و محبوبیتی که سبب رأی‌آوری وی شده از بین برود و آقای روحانی باید دقت بیشتری را در مورد مشاوران خود داشته باشد.

طاهری با اشاره به صحبت رئیس جمهور مبنی بر اینکه جامعه نیاز به ارشاد و گشت ارشاد ندارد، تصریح کرد: این گفته که جامعه نیاز به ارشاد ندارد، خلاف عقل و دستور دین است و اگر به نظر آقای رئیس جمهور جامعه نیازمند ارشاد و گشت ارشاد نیست، چگونه وی از منتقدان خود گلهمندی دارد و رئیس جمهور باید نسبت به مشاورههایی که به وی داده میشود، تجدیدنظر کند.