آيتالله مهدوي کني ابراز داشت: تحولات منطقه خاورميانه و اروپا و سيل عدالتخواهي ملتهاي دنيا، زمينه ساز ظهور حضرت مهدي(عج) است.

آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی در گفت‌وگو با ایسنا، انقلاب‌های منطقه و تحولات اروپا را زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) دانست و گفت: امروز مردم در اقصی نقاط دنیا به پاخواسته و عدالت و آزادی را مطالبه می‌کنند و به دنبال حقشان هستند.

وی افزود: این خیزش‌ها در کشورهای اسلامی با شعار اسلام و دین و در کشورهای غیراسلامی با شعارهای آزادی خواهانه است و انشاء‌الله همه این حرکات زمینه‌ساز ظهور حضرت می‌باشد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری انطباق علائم ظهور را با برخی افراد و وقایع سوء استفاده دانست و گفت: بارها دیده‌ایم که بعضی از افراد با منطبق کردن علائم ظهور بر روی افراد قصد سوء استفاده داشته‌اند و این در حالیست که علما و بزرگان ما همواره " کذب الوقاتون " را به ما گوشزد کرده‌اند.

وی ابراز داشت: دسته دوم کسانی هستند که نسبت به علائم ظهور بی‌توجه هستند و هیچ تلاشی برای آماده ساختن خود نمی‌کنند، در حالی که انتظار فرج امری عملی است نه زبانی و باید در زندگی مردم جاری باشد و امیدواریم همه ما جزو منتظران واقعی حضرت باشیم و عملمان مطابق با خواسته بقیه الله الاعظم باشد.

گفتنی است؛ آیت‌الله مهدوی کنی، پیش از ظهر امروز برای اقامه نماز در مسجد مقدس جمکران حضور یافت.

وي درپايان با آيتالله وافي، نماينده مقام معظم رهبري و توليت مسجد مقدس جمکران ديدار و گفتوگو کرد و از ماکت طرح جامع مسجد مقدس جمکران بازديد نمود.