دیپلمات دلاور، سردار دلواپس را قانع کرد

به گزارش افکارنیوز، دویست و پنجمین جلسه علنی بهارستان در حالی صبح امروز سه شنبه به ریاست علی لاریجانی آغاز شد که ۴ سوال از وزیر امور خارجه در اولین دستور این جلسه قرار داشت.

براساس این گزارش پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید محمد حسین فرهنگی دستور کار جلسه علنی را مطرح و گفت: با استناد به تبصره ۳ ماده ۲۰۹ آیین نامه داخلی سوال از ظریف که ۴ مورد است ترتیبات خاص خود را دارد.

بلافاصله ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه سید حسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گزارش این کمیسیون در مورد ۴ سوال مشترک ۴۶ نفر، ۲۳ نفر و ۵ نفر و حمید رسایی از وزیر امور خارجه را به شرح زیر اعلام کرد:

۱ - علت انفعال شما در موضوع رژیم حرام زاده اسرائیل و هلوکاست چیست؟

۲ - مستندات تاریخی آقای ظریف در خصوص تایید دروغ هلوکاست در دولت راست‌گویان چست؟

۳ - علت عدم حمایت شما از پیشرفت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از سفر هیئت‌های کارشناسی دیگر در جهت توسعه توان دفاعی ایران چیست؟

۴ - علت مواضع خفت‌بار شما در دانشگاه تهران در مورد قدرت نظامی آمریکا و ضعف سیستم دفاعی جمهوری اسلامی ایران چیست؟

ساعت ۸ و ۲۷ دقیقه پس از قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی علی لاریجانی که ریاست این جلسه را برعهده داشت خطاب به محمد جواد ظریف و کریمی قدوسی گفت: شما هر کدام ۲۵ دقیقه فرصت صحبت دارید.

دیپلمات کهنه کار کشورمان ساعت ۸ و ۲۸ دقیقه سخنان خود را با درود به شهدا و امام شهدا و تبریک ایام ولادت امیرمومنان حضرت علی(ع) و ولادت حضرت جواد الائمه آغاز کرد.

ظریف که به فنون سخنرانی آشنایی دارد ابتدا از رئیس، هیئت‌رئیسه و نمایندگان مجلس قدردانی کرد و از این که فرصتی شده تا مجددا در صحن حضور یابد اظهار خوشحالی کرد و گفت: حساسیت نمایندگان نسبت به وزارت امور خارجه نشان می‌دهد که نمایندگان به سیاست خارجی و امنیت ملی حساس هستند و این جای خوشحالی دارد.

وزیر امور خارجه اولین کنایه خود را ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه مطرح کرد به طوری که گفت: در طول هشت ماه گذشته تنها وزیر امور خارجه‌ای است که در تاریخ انقلاب اسلامی بیشترین حضور در مجلس و کمیسیون امنیت ملی و دو بار در صحن علنی حاضر شده است.

ظریف تاکید کرد: تمام مواضع ما عین مواضع امام و رهبری است.

ظریف هم چنین دومین کنایه خود را بدین گونه مطرح کرد: در حال حاضر دوستان انقلاب اسلام و ایران از مواضع ما خوشحال هستند.

ظریف سخنان خود را نیز همراه با سومین کنایه‌اش به پایان برد به طوری که گفت: به سوالاتی که در کمیسیون امنیت ملی پاسخ گفته‌اند در صورت تمایل شما مجددا در صحن پاسخ خواهم گفت.

در حالی ظریف ساعت ۸ و۳۳ دقیقه با احسنت گفتن نمایندگان از جایگاه سخنرانی پایین آمد که صدای شاتر دوربین عکاسان اهمیت موضوع را دو چندان می‌کرد.

در ادامه این نشست ساعت ۸ و ۳۴ دقیقه کریمی قدوسی به نمایندگی از نمایندگان سوال کننده سوالات خود را مطرح کرد و گفت: اتفاقات مهمی در شرف وقوع است که اتاق فکر منسجمی این اتفاقات را رصد می‌کند.

کریمی قدوسی اولین سوال خود را به اظهارات محمد جواد ظریف در خصوص هلوکاست اشاره کرد و گفت: ۷ مهر ماه ۹۲ آقای ظریف در جریان سفر به نیویورک با شبکه ای بی اس آمریکا مصاحبه می‌کند وقتی مجری از وی می‌پرسد شما واقعه هولوکاست را تایید کردید ولی رهبر انقلاب در سایت خودشان موضوع را قبول ندارند و ظریف در پاسخ می‌گوید من شخصا با ایشان صحبت کردم و ایشان کشتار یهودیان را محکوم کردند و هولوکاست مورد تایید رهبری است.

ساعت ۸ و ۳۶ دقیقه به درخواست کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بخشی از فیلم مصاحبه ظریف با شبکه مذکور از صحن علنی پخش شد به طوری که ظریف با توجه و دقت به این موضوع کلیپ نگاه می‌کرد و نمایندگان نیز همه ساکت بودند تا ببینند چه اتفاقی خواهد افتاد.

کریمی قدوسی بلافاصله سخنان خود را با استناد به اظهارات رهبر معظم انقلاب دنبال کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این رابطه موضع مشخصی دارد و مجددا به درخواست کریمی قدوسی بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب اندکی با تاخیر در صحن علنی پخش شد.

نماینده مشهد در ادامه سوال دوم خود را به حضور ظریف در اجلاس داوس و مصاحبه با شبکه دو آلمان دانست و گفت: وقتی مجری از آقای ظریف پرسید حاضر هستید بگویید دولت اسرائیل را به رسمیت می‌شناسید ظریف می‌گوید این موضوع باید از طریق فلسطینیان حل شود این وظیفه ما نیست که اسرائیل را به رسمیت بشناسیم یا نه.

کریمی قدوسی ادامه داد: اثر موضع گیری ظریف در منطقه به طوری است که رسانه‌های صهیونیستی گفتند به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی ایران محتمل است.

در ادامه کریمی قدوسی این گونه به ظریف کنایه زد و گفت: نمی‌دانم چرا آن طرف آب که می‌روید جور دیگری سخن می‌گویید ولی این جا پشت تریبون به گونه دیگری حرف می‌زنید.

در حالی بخش اول سخنان کریمی قدوسی به پایان رسید که فضای مجلس متشنج بود.

ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه در حالی ظریف بخش دوم و پایانی سخنان خود را آغاز کرد که ۲۰ دقیقه و ۸ ثانیه فرصت داشت.

یک بار دیگر وزیر امور خارجه کنایه به کار برد و گفت: از نمایندگان از جمله از جناب سردار کریمی قدوسی تشکر می‌کنم.

وی اظهار داشت: تا زمانی که وزیر امور خارجه هستم نخواهم گذاشت پروژه صهیونیستی امنیتی سازی ایران من جمله از طریق تخریب وجهه و حیثیت ملی تحت بهانه واهی انکار هلوکاست تحقق یابد.

ظریف تاکید کرد: ما با قدرت و صلابت انقلابی که از امام آموخته‌ایم با تاکید بر فرهنگ غنی اسلام و تاریخ مردم ایران که هرگز با نژادپرستی و نسل کشی آلوده نشده است مبارزه با شبهه افکنی صهیونیستی درباره انکار هلوکاست ادامه خواهیم داد.

این سخنان ظریف کافی بود تا نمایندگان با احسنت گفتن‌های مکرر از سخنان وی استقبال کنند اما وضعیت به این گونه پیش نرفت و ساعت ۹ و ۱ دقیقه ابراهیم آقامحمدی که عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس است بار دیگر به متشنج شدن فضای مجلس دامن زد به طوری که با برخواستن از صندلی خود و حرکت در راهروی صندلی نمایندگان مواضع خود را با صدای بلند مطرح می‌کرد و این موضوع باعثشد تا سایر نمایندگان از جمله عزیز اکبریان به آرام کردن وی بپردازند اما نتیجه‌ای حاصل نشد تا این که حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد با حضور در کنار صندلی وی او را به آرامش دعوت کرد.

اما در قسمت دیگری از مجلس یعنی در اطراف صندلی کریمی قدوسی تعدادی از نمایندگان اصولگرا هم چون روح‌الله حسینیان، سید محمد نبویان، علیرضا زاکانی، ابراهیم آقا محمدی و… تجمع کرده بودند که این تجمع منجر به اعتراض لاریجانی شد به طوری که لاریجانی ساعت ۹ و ۵ دقیقه با تذکر به تجمع کنندگان از آنان خواست تا در صندلی‌هایشان مستقر شوند.

ظریف که ساعت ۹ و ۱۲ دقیقه سخنان خود را به پایان رساند گفت: سیاست خارجی عرصه دستاوردهای ملی و نه دعواهای سیاسی و جناحی است و من دست نیاز به سوی نمایندگان دراز می‌کنم و ما به هدایت شما نمایندگان نیازمندیم.

ظریف پنجمین کنایه خود را نیز این گونه مطرح کرد که ما ملتی دلاوریم نه دلواپس

در حالی بخش دوم سخنان کریمی قدوسی ساعت ۹ و ۱۳ دقیقه شروع شد که وی گفت: دلواپس بودن رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است نه بالش پر به زیر گذاشتن و گفتن خطری وجود ندارد.

وی ضمن تشکر از اظهارات ضد صهیونیستی ظریف گفت: ولی چرا می‌گویید سوال هدایت شونده از سوی نمایندگان.

این اظهارات کریمی قدوسی باعثشد نمایندگان با فریاد دو دو مخالفت خود را اعلام کنند.

نماینده مردم مشهد سوال بعدی خود را به اظهارات ظریف در دانشگاه تهران معطوف کرد و به درخواست وی ساعت ۹ و ۱۵ دقیقه بخشی از سخنان ظریف در دانشگاه تهران در صحن علنی پخش شد.

کریمی قدوسی خاطر نشان کرد: قدرت موشکی سپاه و ایران در ابتدای امر برای دفاع از ملت است ولی اگر روزی برسد برای نابودی رژیم صهیونیستی استفاده خواهد شد و قطعا روزی خواهد رسید که رزمندگان اسلام شاخ و دندان آمریکا را در هم خواهند شکست.

کریمی قدوسی که به نظر می‌رسید از پاسخ وزیر قانع شده است گفت: ما در کمیسیون از شما سوال مطرح کردیم و انتظار داشتیم آنجا شفاف سخن می‌گفتید تا کار به صحن نکشد و وقت ملت هم گرفته نشود.

کریمی قدوسی سخنان خود را این گونه به پایان رساند که به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی است و باید از بین برود.

پس از اتمام سخنان کریمی قدوسی و محمد جواد ظریف علی لاریجانی گفت: به این نکته اشاره کنم که منظور آقای ظریف از سوالات هدایت شده از طریق خبرنگاران بود نه نمایندگان.

لاریجانی طبق آیین نامه داخلی مجلس از جواد کریمی قدوسی پرسید آیا از پاسخ‌های وزیر امور خارجه قانع شدید یا نه که کریمی قدوسی گفت اگر آقای ظریف یک بار دیگر به صورت شفاف در خانه ملت بگوید موضع خود در مورد هولوکاست را بگوید قانع خواهم شد و لاریجانی گفت: ما از شما فلسفه حکم نمی‌خواهم یک کلمه بفرمایید فقط قانع شدید یا خیر.

مجددا کریمی قدوسی تصریح کرد: برای این که یک بار دیگر خانه ملت پیام خود را به دنیا صادر کند و بگوید همه مسئولان از رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و نمایندگان گرفته تا همه برای نابودی رژیم صهیونیستی کمر بسته‌اند اعلام می‌کنم … لاریجانی سخنان وی را قطع کرد و گفت: از شما فلسفه حکم نمی‌خواهیم فقط یک بار بگویید قانع شدید یا خیر؟

در میان همهمه نمایندگان و تجمع تعدادی از آنها در اطراف میز کریمی قدوسی و انتظار لاریجانی همه عوامل دست به دست هم داد تا کریمی قدوسی اعلام کرد از سوال محمد جواد ظریف قانع شد بنابراین پرونده ۴ سوال از وزیر امور خارجه ساعت ۹ و ۲۳دقیقه به اتمام رسید.