واکنش کوثری به اظهارات شیر و خورشیدی یونسی

به گزارش افکارنیوز، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(یکشنبه) خانه ملت، در تذکری آیین‌نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور درباره اظهارنظریونسیمشاور روحانی، اظهار داشت: آقای یونسی در جمعیهودیان شهر شیرازمطالب بی‌پایه و اساسی را مطرح کرده است که با ارائه این مطالب نه‌تنها دولت را زیر سوال می‌برد بلکه مردم نسبت به دولت بدبین می‌شوند.

وی افزود: مردم از مسئولان دولتی انتظار ایجاد آرامش و کنترل قیمت‌ها و ایجاد فضای کار برای جوانان جویای کار را دارند نه اینکه وقت مردم و دولتمردان به مسائلی سوق یابد که نه‌تنها هیچ ارزشی ندارد بلکه باعثتعجب همگان شده است.

کوثری تصریح کرد: به آقای رئیس‌جمهور پیشنهاد می‌کنم به مشاورینش تذکر دهد یا اینکه آنها را تغییر دهد تا از فتنه‌هایی که در پیش است جلوگیری شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از سخنانش به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تذکر داد و گفت: تاکید داریم کارشناسان در نیویورک برای مذاکراتن نهایی که از ۲۳ اردیبهشت آغاز می‌شود، با صلابت و هوشیارانه روی تک‌تک کلمات و جملات و پاراگراف‌ها حساسیت نشان دهند البته نه مانند توافق ژنو که به صورت عجله‌ای تصمیم گرفته شد و قبول کردیم.

کوثری خاطرنشان کرد: از آنها هم باکی نداشته باشیم و مانند رزمندگان اسلام که با توکل بر خداوند آنچنان بر دشمنی که شامل ۲ ابرقدرت و اروپا و حتما سازمان ملل و برخی کشورهای عربی که همه است و همه در یک جبهه قرار گرفته بودند که ۳ روزه استان خوزستان را اشغال کنند و از ایران جدا نمایند و ۷ روزه به تهران برسند اما دیدیم که با کمترین امکانات نگذاشتند یک وجب از خاک کشورمان در اختیار دشمن آن هم پس از ۲۰۰ سال تاریخ کشورمان قرار گیرد.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: هم‌اکنون که شما به عنوان تیم مذاکره‌کننده در نوک پیکان قرار گرفته‌ایم، همه حامی شما هستند و انتظار دارند با صلابت از حق مسلم این مردم شریف دفاع کنید و تنها به توافق فکر نکنیم چراکه اگر خدایی‌ناکرده توافق نهایی مانند توافق مقدماتی ژنو باشد، به هیچ‌وجه برای ملت ایران پذیرفته نیست.

وی ضمن تشکر از مسئولان شهری تهران و استاندار به دلیل اقدامات جهادیای که انجام شده است، تصریح کرد: به شهرداران منطقه تاکید کنید که به اطراف تهران خصوصا جنوب شرق محله عسگرآباد و جنوب غرب تهران بیشتر رسیدگی شود چرا که مردم احداث اتوبانها را لازم میدانند اما معتقدند به محلات هم باید رسیدگی شود.