همه اقوام ایرانی در یک واحد جای می‌گیرند

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در نشست اصحاب فرهنگ با هاشمی که امروز در کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: این مرکز میراثمکتوب و غیرمکتوب علمی و فرهنگی تاریخ ایران است که با توجه به اینکه این میراثدر حال زوال بود و باید به صورت متمرکز از آن نگهداری می‌شد در این مرکز این کار صورت گرفت.

وی با بیان اینکه فرهنگ اقوام ایرانی میراثزنده ایرانیان است خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید فرهنگ ایران زمین را مطالعه کنید این فرهنگ اقوام ایرانی است که می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند در حالی که در بسیاری از شهرهای بزرگ برخی از این فرهنگ با دستخوش روبه‌رو شده و نگاه بدبینانه به آن قالب است.

یونسی ادامه داد: هنرمندان باید با خلق آثار و هنرهای نو تلاش کنند تا فرهنگ غنی ایرانیان را به دنبال معرفی کنند چراکه فرهنگ و تنوع فرهنگ ایرانی مانند فرهنگ کرد می‌دانیم بلوچ ایرانی و آذر ایرانی همچنان ناشناخته مانده است.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه اقوام ایرانی در یک واحد به نام ملت جای می‌گیرند خاطرنشان کرد: ما یک ملت داریم که همه تنوع‌های فرهنگی در آن وجود دارد و اقوام مختلف در آن پایدار هستند و ما ملت بلوچ یا ملت کرد نداریم.

یونسی با دعوت محققان به مطالعه فرهنگ اقوام ایرانی تصریح کرد: از محققان دعوت می‌کنیم که مطالعه فرهنگ غنی ایرانی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

دستیار ویژه رئیسجمهور در پایان با تشکر از هاشمی تصریح کرد: امیدوارم این امر روزی به تکامل برسد.