بسیج بود که اقتصاد مقاومتی را عملی کرد

به گزارش افکارنیوز، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم افتتاح ۲۳ هزار طرح اقتصاد مقاومتی و ۳۸۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی که به مناسبت ۱۷ اردیبهشت سالروز بسیج سازندگی به فرمان رهبر معظم انقلاب در محل قدم گاه امام رضا علیه السلام شهرستان - آبادان - با تبریک به جهادگران برگزار شد، گفت: امام علی علیه السلام با وجود آنکه شخص اول جهان اسلام بودند اما با دستان مبارک خود چاه و قنات کنده و کار و تلاش می‌کردند.

نقدی با تشکر از جهادگران بسیج سازندگی تصریح کرد: جوانان جهادگری که ایام فراغت نوروز و تابستان را از راحتی دل کنده و در میدانی بسیار سخت تر از مدرسه و دانشگاه به مردم خدمت می کنند به امام علی علیه السلام تأسی کرده و آن امام بزرگوار را الگوی عملی خویش کرده‌اند.

وی با اشاره به نظریه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: پس از تدبیر امام خامنه ای در خصوص اقتصاد مقاومتی خیلی ها، خیلی سخنرانی کرده، کتاب نوشته و یا شعار داده اند اما تنها بسیج سازندگی بود که این اندیشه را عملی کرده و خط شکن و پیشتاز تحقق اقتصاد مقاومتی گردید.

رییس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: بسیج همچون دفاع مقدس در عرصه سازندگی و اقتصاد مقاومتی و با دستان خالی و امکانات محدود این جهاد بزرگ را آغاز نموده و به حول و قوه الهی به دور از صحبت و شعارآن را ادامه خواهد داد.

وی به افتتاح ۲۳ هزار طرح اقتصاد مقاومتی و ۳۸۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی اشاره کرد و ادامه داد: این آمار و ارقام مربوط به فعالیت هایی است که مدیریت سازمان بسیج سازندگی به صورت مستقیم انجام داده است. یقینا آنچه مهم تر است ترویج اقتصاد مقاومتی، گفتمان سازی تولید و ایجاد امید و نشاط در مردم بویژه روستاییان است.

نقدی در همین خصوص افزود: روستاهایی که دیگر، تولید را کنار گذاشته و مصرف کننده شده بودند با اقدام بسیج سازندگی وارد عمل شده و سنت های دیرین و روش های قدیمی را با روش علمی روز، گره زده و کار جدی خود را در حوزه تولید مجددا آغاز نموده اند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، توجه به ظرفیت های مغفول و امکاناتی که مورد بی مهری قرار گرفته اند خواستار شده و تصریح کرد: باید تمام امکانات را برای تحقق اقتصاد مقاومتی به میدان آورد و با توجه به حضور جوانان جهادگر در عرصه سازندگی؛ وظیفه و تکریم مسوولان در این خصوص سخت تر است.

وی هر ایرانی یک تولید گر و هر خانه یک کارخانه تولیدی را در شعار بسیج در اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و ادامه داد: از گروه های جهادی انتظار داریم با تغییر جهت از کارهای خدماتی به روستاییان نظیر ساخت خانه، راه سازی، آب رسانی و ... به اقدامات تولیدی و اشتغال زا روی بیاورند و به قول معروف به جای ماهی گرفتن، ماهی گیری را آموزش دهند.