روزنامه‌ها باید حقایق را بنویسند

به گزارش افکارنیوز، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر چهارشنبه در دیدار مسئولان موسسه تحقیقاتی دفاع و جمعی از خواهران سپاه استان اصفهان اظهار داشت: آگاهی داشتن مهم است و اعتقاد و ایمان به تقوا است و گاهی اوقات در روزنامه‌ای خلاف وقایع را می‌گویند و در برخی دیگر حقایق گفته می‌شود و این مسئله مهمی است.

وی با اشاره به آیه ۵۳ سوره فصلت عنوان کرد: خداوند آیات و قدرت خود را روز به روز بیشتر به مردم نشان می‌دهد تا حق بودن خدا و قرآن بیشتر معلوم شود و این وعده الهی است که روز به روز راه خداشناسی هموارتر می‌شود و کسانی که ایمان دارند روز به روز بر ایمانشان افزوده شده و دشمنان از طرفی با تجهیزات خود نقشه می‌کشند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که از گذشته ایرانی‌ها افرادی باهوش، متعهد و با ایمان عنوان شده‌اند، بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام وعده داده که علم و ایمان در ثریا هم باشد مردم ایران به آن دست می‌یابند و در احادیثاز ایرانی‌ها سخن به میان آمده است.

نظام ولایی قدرتمندی در ایران حاکم است


وی با بیان این که نظام ولایی قدرتمندی در ایران حاکم است، افزود: خداوند علم، ایمان و جهاد را منشا فضیلت والا می‌داند و بهترین لباس را لباس تقوا معرفی می‌کند و انسان باید براساس تقوا قدم بردارد.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: در ۸۰ بخش قرآن کریم خداوند از علم تمجید می‌کند و هر اندازه انسان پژوهشگر باشد همان اندازه ارزش دارد و قیمت هرکسی به اندازه معلومات او می‌باشد.

این مفسر قرآن کریم با بیان این که علم تمام نشدنی است، عنوان کرد: باید پاسی از روز را به مطالعه پرداخت.

وی افزود: انقلاب اسلامی با ایمان به خدا و نه سکولار به وجود آمد و به موجب آن کشورهای دیگر را بیدار کرد و مستضعفان روز به روز بیدارتر و چهره مستکبران را روز به روز منفورتر شدند و این انقلاب زمینه ظهور حضرت ولی عصر(عج) را فراهم می‌کند.

آیت الله نوری همدانی یادآور شد: انقلاب اسلامی چهره جهان را تغییر داد و معادلات سیاسی مستکبران را تغییر داد و این انقلاب روز به روز موجی را ایجاد می‌کند و مستکبران را منفورتر می‌کند.

وی افزود: با مرور زمان مردم در هر رشته پیشرفت می‌کنند و دلیل آن شناخت خداوند است و هیچ موجودی در عالم بدون حساب و اندازه نیست.

تقوا بالاترین سرمایه زندگی است


مرج تقلید شیعیان با بیان این که تقوا بسیار مهم است، ابراز کرد: تقوا خودنگری است و این که خلاف دستورات خداوند عمل نکیم و تقوا بالاترین سرمایه زندگی است.