دیدار روحانی با علما و برگزیدگان استان ایلام

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز(چهارشنبه) در دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان ایلام گفت: مردم این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس در برابر متجاوزین ایستاده و پایداری کردند و در چهره مصمم‌شان تردیدی بوجود نیامد و با هیچ زبانی نمی‌توان از ایثارگری مردم این استان تجلیل کرد.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه دولت هر اقدامی در برابر ایثار مردم این استان انجام دهد وظیفه خود می داند که در حد توانش در برابر خانواده‌های ایثارگران تواضع کرده و به وعده‌های خود عمل کند.

روحانی با بیان اینکه کشور به دلایل مختلف از جمله تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه ایران طی سال‌های گذشته با مشکلاتی مواجه بوده است، تاکید کرد: همه باید در جهت رفع مشکلات کشور تلاش کنیم.

رییس جمهوری افزود: امروز با وجود مشکلات فراوان تردیدی ندارم که با حضور مردم در صحنه و ایثار، فداکاری، تعاون و تدبیر و امید نسبت به آینده حتماً از مشکلات عبور خواهیم کرد.

روحانی ادامه داد: این یک شعار نیست و امروز در سیاست داخلی و خارجی صنعت و کشاورزی و دیگر بخش‌های اقتصادی شاهد حرکت رو به جلو و پیشرفت هستیم.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه در طول عمر گذشته از آغاز دولت یازدهم در زمینه سیاست خارجی شاهد جایگاه بهتر جمهوری اسلامی ایران در صحنه جهانی هستیم، گفت: سالیان درازی است که به ملت ما اتهام زدند که مردم این سرزمین و نظام حامی افراطی‌گری و تروریسم بوده و بسیاری از اتهامات تروریستی را به ناروا به مردم ما نسبت دادند، اما این دولت با طرحی که به مجمع عمومی سازمن ملل متحد مبنی بر مقابله جهانی با افراطی گری و خشونت ارائه داد، دیدیم که بدون مخالف و به اتفاق آراء به تصویب رسید.

روحانی خاطر نشان کرد: تصویب این طرح به معنای آن بود که همه اتهامات ناروای دشمنان علیه ملت ایران، بی‌پایه، واهی و بی‌اساس بوده و این موفقیتی بزرگ برای ملت ایران بود.

رییس جمهوری با اشاره به اتهام دیگر دشمنان مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح‌های جمعی و ساخت بمب هسته‌ای است، افزود: امروز همان کسانی که به مردم ایران اتهام می‌زدند، پای میز مذاکره به منطق سربازان دیپلماسی کشور تن می‌دهند و اذعان دارند آنچه راجع به جمهوری اسلامی ایران به ناروا بیان شده، بی‌پایه و اساس است.

روحانی خاطر نشان کرد: اینکه امروز جهان در برابر این واقعیت ناچار است سر فرود بیاورد که راه تعامل با ملت ایران فشار و تحمیل نبوده، بلکه مذاکره، منطق، گفت‌وگو و تفاهم است، بدین معناست که در برابر این ملت بزرگ و مقاوم راهی جز انتخاب مسیر منطقی وجود ندارد.

رییس جمهوری با بیان اینکه همه اقدامات دولت در صحنه بین‌المللی به نمایندگی از ملت ایران است، تصریح کرد: حضور دلاورانه دیپلمات‌های ایران در صحنه گفت‌وگو با جهان تنها به پشت‌گرمی ملت ایران و رهبری معظم انقلاب است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه امروز در صحنه‌های گوناگون اقتصادی، فرهنگی و سیاست داخلی نیز شاهد موفقیت‌های فراوانی هستیم، گفت: برای بنده به عنوان خادم مردم هیچ پیروزی بالاتر از اتحاد، برادری، همدلی و تعاون در میان ملت ایران نیست.

رییس جمهوری افزود: اینکه امروز مردم به یکدیگر نزدیک‌تر شده و با لحنی نرم با هم سخن می‌گویند و جناح‌ها، اقوام و گروه‌ها و مذاهب گوناگون یکدیگر را بهتر تحمل می کنند، پیروزی است.

روحانی اظهار کرد: مطمئناً در سایه وحدت، برادری، مودت، تعاون و همدلی همه مشکلات کشور را پشت سر خواهیم گذاشت.

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه باید در برابر افراط و افراطیون ایستاده و پیروز شویم، گفت: ‌اگر در جامعه خبری از افراط نباشد و اعتدال، همفکری و همدلی برقرار شود‌ تمامی مشکلات یکی پس از دیگری قابل حل بوده و مطمئناً با این رویه از آنها عبور خواهیم کرد.

روحانی با بیان اینکه امروز در کشور با محدودیت آب مواجه هستیم، گفت: ‌اگر می‌خواهیم در کشاورزی شاهد پیشرفت باشیم، راهی جز بالا بردن بهره‌وری آب نداریم.

رییس جمهوری با بیان اینکه امروز بخش بزرگی از مواد غذایی کشور از خارج وارد می‌شود، گفت: افتخار و عزت کشور روزی است که بتوانیم روی پای خود بایستیم و در این راستا مطابق برنامه‌ریزی پنج ساله دولت در بسیاری از زمینه‌های مختلف بخش کشاورزی به خودکفایی نسبی دست خواهیم یافت.

روحانی با اشاره به اینکه عزتی که رزمندگان کشور در هشت سال دفاع مقدس برای ما به ارمغان آورده‌اند، امروز با اجرای برنامه‌های علمی، اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان استمرار خواهد یافت، بر ضرورت استفاده از دانش، علم و تجربه در همه زمینه‌ها تأکید کرد.

رییس جمهوری با اشاره به مشکل خشک شدن جنگل‌های بلوط در منطقه زاگرس، گفت: گروه‌های زیادی تاکنون در این خصوص پژوهش کرده و راه‌حل‌های متعددی را طراحی و پیشنهاد کرده‌اند و دولت در حد توان خود در راستای رفع این مشکل و احیاء این جنگل‌ها تأمین اعتبار کرده و برنامه‌های خود را عملیاتی و اجرا خواهد کرد تا هر چه سریع‌تر شاهد شرایط بهتری باشیم.

روحانی همچنین با اشاره به توجه دولت به بهداشت، درمان و سلامت مردم خاطر نشان کرد: دولت با برنامه‌ریزی دقیق در زمینه طرح توسعه سلامت کشور تصمیم‌گیری کرده است، چرا که هیچ کار دولت بدون مشورت و مشاوره با آن رشته انجام نمی‌شود و هر کجا دولت در برنامه‌ریزی خود اشتباه کند، به مردم اطلاع داده و از آنان عذرخواهی خواهد کرد.

رییس جمهوری با اشاره به برنامه‌های دولت در زمینه بهبود وضعیت ارائه خدمات درمانی و ارتقاء سلامت و بهداشت استان ایلام، بر ضرورت تجهیز و نوسازی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به منظور تحول در نظام سلامت این استان تأکید کرد.

روحانی همچنین وجود استعدادها و ظرفیت‌های فراوان در راستای توسعه گردشگری در استان ایلام را از دیگر زمینه‌هایی دانست که می‌توان از آن در جهت توسعه و شکوفایی استان ایلام استفاده کرد.

رییس جمهوری با دعوت از بخش خصوصی در جهت توسعه گردشگری در استان ایلام گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند کشور را در زمینه‌های اقتصادی به شرایط مطلوب خود برساند، بلکه مردم باید وارد صحنه شوندو دولت وظیفه دارد تا در جهت رفع کاستی‌ها و تسهیل شرایط و ایجاد فضای مناسب برای فعالیت بخش خصوصی برنامه‌ریزی و تلاش کند.

روحانی همچنین با اشاره به هم مرز بودن استان ایلام با کشور عراق، این استان را یکی از دروازه‌های مهم تردد مردم دو کشور برشمرد و گفت: روابط ما امروز با دولت عراق روابط بسیار خوبی است و امیدواریم در آینده توسعه‌ بیشتری در مناسبات دو کشور ایجاد شود.

رییس جمهوری با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان ایلام در جهت صنعتی شدن از جمله گاز و نفت گفت: با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان صنایع گوناگون را در این استان به بهره‌برداری رساند.

رییس جمهوری همچنین با اشاره به پتانسیل‌های استان ایلام در دیگر بخش‌ها گفت: استان ایلام با وجود مردمی شایسته و لایق، استعداد و پتانسیل فراوانی برای توسعه دارد و دولت به حول قوه الهی با کمک مردم برای آبادانی بیشتر این استان تلاش خواهد کرد.

پیش از سخنان رییس جمهور چند تن از نخبگان و برگزیدگان استان ایلام به بیان برخی از مشکلات و محرومیتهای این استان در مسیر توسعه و شکوفایی پرداخته و راهکارها و پیشنهادات خود در جهت رفع این مشکلات و قرار گرفتن استان ایلام در مسیر شکوفایی را با رییس جمهور در میان گذاشتند.