نخست‌وزیر پاکستان تهران را ترک کرد

به گزارش افکارنیوز، نواز شریف که روز گذشته در چارچوب سفر رسمی دوجانبه برای دیدار با مقامات کشورمان به همراه یک هیأت عالیرتبه به تهران سفر کرده بود، پس از انجام مذاکرات خود در تهران برای زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) عازم مشهد شد.

نخست‌وزیر پاکستان با مقام معظم رهبری، حسن روحانی رئیس‌جمهور، ‌اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کرد.

در جریان سفر نواز شریف به تهران، ۹ سند و یادداشت تفاهم همکاری در زمینه‌های مختلف میان مسئولان دو کشور به امضا رسید.

یادداشت تفاهم تشکیل کمیسیون عالی مرزی، یادداشت تفاهم همکاری دوجانبه برای جلوگیری و ممانعت از پول‌شویی و تامین مالی تروریسم، تفاهم‌نامه بین واحد اطلاعات مالی ایران و واحد نظارت مالی پاکستان درباره همکاری در رابطه با تبادل اطلاعات مالی مربوط به مبارزه با پول‌شویی و همچنین یادداشت تفاهم‌هایی در رابطه با مقابله با آلودگی ناشی از کشتی‌ها، موافقتنامه همکاری در زمینه انتقال محکومین و همکاری‌هایی در رابطه با امور فرهنگی، علمی، آموزشی، فنی، بهداشتی، رسانه‌ای و ورزشی از جمله اسنادی بود که در سفر نخست‌وزیر پاکستان به تهران به امضا رسید.

ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه و مهدی نبی‌زاده مدیرکل آسیای وزارت خارجه، نواز شریف را در سفرش به مشهد همراهی می‌کنند.

وی قرار است پس از سفر چهار ساعته خود به مشهد، عصر امروز(دوشنبه) عازم اسلام‌آباد شود.

علیاوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم بدرقه حضور داشت.