گزینه رهروان ولایت برای ریاست مجلس

به گزارش افکارنیوز، کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود و رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: در دو سال گذشته مجلس نهم کار فراکسیون این بود که به صورت دموکراتیک عمل کند.

وی اضافه کرد: در فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تمامی افراد می‌توانند در فراکسیون کاندیدا شوند، کسانی که در مجمع عمومی فراکسیون بیشترین رای را کسب کنند در لیست فراکسیون برای حمایت در صحن علنی مجلس قرار می‌گیرند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه فراکسیون متبوعش در دوره اخیر نیز از روند ذکر شده پیروی خواهد کرد گفت: قبل از برگزاری انتخابات هیات رئیسه مجمع عمومی فراکسیون را تشکیل خواهیم داد، در آن جلسه همه افراد می‌توانند آزادانه کاندید شوند در نهایت کسانی که حائز اکثریت آرا شوند در لیست فراکسیون قرار می‌گیرند.

جلالی درباره گزینه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت برای ریاست مجلس شورای اسلامی هم اظهار داشت: قاعدتا به صورت قطعی گزینه فراکسیون برای ریاست آقای لاریجانی هستند، درباره سایر پست‌ها باید ببینیم آیا کاندیدایی وجود دارد یا ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آقایان ابوترابی و باهنر گزینه‌های فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت برای نواب رئیس هستند گفت: اکنون من برای نواب رئیس نشنیده‌ام که افراد دیگری کاندیدا باشند، در صورتی که افراد دیگری کاندیدا شوند قاعدتا رای‌گیری خواهند شد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در پاسخ به این سوال که آیا احتمال ارائه گزینه مشترک با فراکسیون اصولگرایان برای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی وجود دارد تصریح کرد: هنوز بحث خاصی در این خصوص نشده است باید ببینیم آینده چه خواهد شد.