غربی‌ها به دنبال تصویر بزک شده از ایران هستند

به گزارش افکارنیوز، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت ولادت حضرت امام علی(ع) که ظهر امروز در نمازخانه مجلس برگزارشد، در جمع کارمندان مرد مجلس با اشاره به شخصیت این امام همام گفت: امام علی(ع) هم از نظر هستی خلقت و هم از نظر فکری و عاطفی بشری، در کانون اساسی خلقت واقع شده‌اند. ابن‌سینا درباره حضرت می‌گوید «حضرت علی(ع) مثل عقل به محسوسات است. از ویژگی‌های معقولات این است که ماندگارند ولی محسوسات نابود می‌شوند.» به بیان دیگر، ابن سینا معتقد به ماندگاری شخصیت حضرت علی(ع) در طول تاریخ عالم است.

وی افزود: ولایت حضرت علی(ع) هم تکوینی و هم تشریعی است و اساساً حیات عالم هستی به حضرت علی(ع) وابسته است. حضرت علی(ع) شخصیت کاملی است که هم وجودمان به او وابسته است و هم فکرمان و اساساً ایشان معدن معرفت‌ها و مقولات هستند و شیعیان برای چنین شخصیتی جشن می‌گیرند و به ایشان افتخار می‌کنیم.

رییس مجلس در عین حال، معیارهای بشر امروزی را ناتوان از درک عمق حقیقت شخصیت حضرت امیرالمومنین(ع) دانست و گفت: متاسفانه در عالم اسلام هم گروه خشکه‌مقدسی بوجود آمده است که به جای آمریکا و استکبار، به جان امت اسلام افتاده‌اند. اینان تخم تفرقه را در عالم اسلام بویژه در کشورهای عراق، افغانستان و فلسطین پاشیده‌اند.

وی افزود: اینان به پیروان ائمه اطهار(ع) تهمت کفر می‌زنند، نان این رفتار را نیز کشورهای غربی خورده‌اند. کشورهای بزرگ از افتراق کشورهای اسلامی بهره‌های زیادی برده‌اند و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری بر لزوم تقویت الفت و برادری مسلمانان تاکید دارند.

لاریجانی با اشاره به این که مصاف پیچیده ای در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی در مقابل کشور است، گفت: در حوزه اقتصاد تورم و بیکاری سبب فقر مردم می‌شود. طی دو تا سه سال گذشته وضعیت ما در حوزه تورم خوب نبوده است.

لاریجانی گفت: ‌اقتصادی که نزدیک به ۴۰ درصد تورم دارد یک اقتصاد سالم نیست چرا که این تورم ثروت مردم را از بین می‌برد و اگر شخصی قصد خرید خانه یا ساخت مسکن دارد به دلیل کارمزد بانک‌ها دچار مشکل می‌شود.

وی افزود: ‌ از این رو ما برای به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد نیاز به سرمایه‌گذاری داریم و ملتهب کردن فضای جامعه سبب می‌شود تا سرمایه‌گذار از سرمایه‌گذاری خودداری کند.

رئیس مجلس با اشاره به شرایط بین‌المللی ادامه داد: در شرایط فعلی نیز اوضاع در صحنه بین‌المللی حساس است. سخنان اخیر مقامات کشورهای غربی نشان می‌دهد که گویا نسبت به مسأله هسته‌ای ایران تصور دیگری دارند. حدس می‌زنم که آنان تصور می‌کنند ایران یک کار نمادین، بزک شده و شماتیک و نه یک کار حقیقی واقعی در موضوع هسته‌ای انجام داده‌ است و به دنبال این هستند، در حالی که دانشمندان هسته‌ای کشور دو دهه تلاش کردند تا دانش هسته‌ای را به این مرحله برسانند و آن را برای کشور به یک پشتوانه محکم تبدیل کنند.

نماینده مردم قم در مجلس، بر لزوم تحکیم و تقویت وحدت داخلی تاکید کرد و افزود: در شرایط پیچیده و حساس بین‌المللی و اقتصادی داخلی، وحدت، همگرایی، ‌گذشت و صبر بسیار مهم و حیاتی است.

وی ادامه داد: راه افتادن تولید در گرو آرامش اقتصادی و وحدت سیاسی است. کم‌صبری در اشکالات موجود، موجب التهاب در جامعه و بهره‌برداری بیگانگان و جلوگیری از سرمایه‌گذاری‌های جدید می‌شود. وظیفه مهم همه، توجه ویژه به تولید است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شرایط داخلی باید آماده شود و چالش‌های سیاسی بوجود نیاید، تصریح کرد: تردیدی ندارم اگر همه همت‌ها به سمت تولید سوق یابد، شرایط نامناسب اقتصادی تغییر خواهد کرد.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیری از رییس مجلس شورای اسلامی قدردانی و تشکر شد.