تفکر الحادی ریشه در موساد و سیا دارد

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد ظهر امروز در مسجد جامع شهر سنندج و در اجتماع مردمان این شهر اظهار کرد: سنندج، شهر پیشمرگان مجاهد شهید کُرد و ۵ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیمی به انقلاب است.

وی افزود: هویت اسلامی ما اقتضا می‌کند برنامه‌های حیات‌بخش دین را بشناسیم و با حرکت در آن مسیر خود را تحت مدیریت دینی قرار بدهیم، پس نخستین گام شناخت نقشه راه و برنامه حرکت و سلوک است.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گام دوم را حرکت بر اساس برنامه عنوان کرد و افزود: کارهای مقطعی و بدون در نظر گرفتن برنامه راه به جایی نخواهد برد و باید در مسیر برنامه تعریف شده گام برداشت.

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: شناخت راه سخت و حرکت در مسیر دشوار است و استقامت در مسیر از آنها دشوارتر است و انسان‌های فرهیخته و ویژه را طلب می‌کند.

وی با بیان اینکه دشمنان ما طی سدها سال تلاش بر جدایی دین از سیاست داشتند، گفت: استکبار برای آنکه شرف و ثروت‌های مادی و معنوی ما را مصادره کند باید دین را از زندگی انسان مسلمان حذف می‌کرد ام آنها وقتی دیدند امکان جداسازی ملت‌های مسلمان از قرآن و مسجد و تکایا نیست، تلاش کردند دین را منحصر به مسجد و خلاصه در حیات فردی مسلمانان کنند.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مسیر جمهوری اسلامی چالش‌هایی وجود داشت که نخستین آنها جنگ ۸ ساله تحمیلی بود و مردم کردستان در خط مقدم این نبرد شهدای فراونی را نثار انقلاب کردند.

وی با بیان اینکه کردستان در آن روزها نماد ناامنی در منطقه جنوب غربی آسیا به دلیل توطئه بیگانگان بود، گفت: امروز کردستان نماد امنیت و اقتدا در دنیای اسلام بوده و مدلی برای تعریف شاخص امنیت به میزان بالا است.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: استان کردستان با ظرفیت‌های فکری، فرهنگی و علمی باید منشأ هنر و دانش و خلق آثار ارزشمند باشد، چرا که کردستان نماد پایداری و استقامت در راه مستقیم است.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه عالمان دینی فراوانی در کردستان شهید شدند، گفت: مرحوم ماموستا مجتهدی امام جمعه سنندج دین را در متن سیاست یافته بود.

وی با تأکید بر وجود امنیت مثال زدنی در استان تصریح کرد: قدرت اسلام برای مردم شکوه و امنیت را به ارمغان آورده است.

ابوترابی‌فرد با یادآوری سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان اظهار کرد: طولانی‌ترین سفر ایشان به این استان صورت گرفت و این مسئله برای مردم این خطه آرامش و امنیت را رقم زد.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی اقتدار و عزت ایران را از دستاوردهای استقامت و پایداری در صراط مستقیم دانست و گفت: پیوند ملت با انقلاب ناگسستنی و رمز وحدت و انسجام و تمسک به اسلام است.

وی حضور آمریکا در عراق را زمینه‌ساز ایجاد اختلاف در امت اسلام دانست و گفت: بزرگ‌ترین خطر برای جامعه بشری، توطئه آمریکا و غرب در راه‌اندازی تفرقه و اختلاف است.

ابوترابی فرد سنندج و کردستان را نماد تفکر دینی عنوان کرد و گفت: تفکر الحادی و سلفی ریشه در موساد و سیا دارد و امت اسلامی از این مسائل مبرا است.