حاشیه های حضور رهبر انقلاب در نیروی هوافضای سپاه

به گزارشافکارنیوز،رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا روز یکشنبه با حضور در نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تعداد زیادی از تجهیزات و سامانه‌های جدید این نیرو در حوزه‌های مختلف موشکی، راداری، پهپادی، پدافندی و آفندی دیدن کردند؛ دستاوردهایی که هر کدام می‌تواند حامل پیامی «مرگ‌بار» برای کسانی باشد که فکر تجاوز به خاک ایران را در سر می‌پرورانند.

اما سپاه پاسداران در برنامه‌های مختلف خود معمولا در کنار رونمایی‌ها و یا همایش‌های رسمی، پیام‌های دیگری را هم مخابره می‌کند که شاید این بار و در این نمایشگاه به دلیل نوع تجهیزات نمایش داده شده، جلوه دیگری پیدا کرد.

در سالن رونمایی از سامانه‌های موشکی و پهپادی سپاه، اقدام به نصب بنر تصویر ۴ تن از شهدای نهضت جهانی اسلام(تحت عنوان «دیدار آسمانی») شده بود که ۲ نفر از این شهدا ایرانی و ۲تن دیگر، از مهمترین سرداران حزب الله لبنان بودند.

آنچه در زیر می خوانید مروریست کوتاه بر زندگینامه و سوابق سرداران شهید احمد کاظمی، عماد مغنیه(حاج رضوان)، حسن طهرانی مقدم و حسان اللقیس که البته برای افکار عمومی داخل ایران ناشناخته هم نیستند.

از راست: شهید حسان اللقیس، شهید احمد کاظمی و شهید عماد مغنیه

* سرداری با ۳ مدال فتح بر سینه

سردار احمد کاظمی از رزمندگان دلیر سپاه اسلام بود که با تشکیل لشکر ۸ نجف دلاورمردی‌های فراوانی را در جبهه‌های دفاع مقدس به نمایش گذاشت و مقام معظم رهبری ۳ مدال فتح بر سینه ایشان نصب کردند.

سردار کاظمی در سال ‪۱۳۷۲‬ با حضور در منطقه شمال غرب کشور به عنوان فرمانده منطقه شمال غرب حکم فرماندهی را از دست مقام معظم رهبری دریافت کرد.

او در سال ‪۱۳۷۹‬ حکم فرماندهی نیروی هوایی سپاه را از رهبر معظم انقلاب دریافت کرد و نیروی هوایی را از نظر سازمان، ساختار و سازماندهی و سازمان موشکی ارتقا داد.

وی پس از ‪ ۵‬ سال خدمت ارزنده در نیروی هوایی سپاه که به توئلید برخی موشک های مهم ایران انجامید، در سال‪ ۱۳۸۴ ‬حکم فرماندهی نیروی زمینی سپاه را از مقام معظم کل قوا دریافت و طی سه ماه فعالیت شبانه‌روزی، بیش از ‪۱۰۰‬سفر به تمامی یگان‌های نیروی زمینی داشت و وضعیت یگان‌های نیروی زمینی را از نزدیک بررسی می‌کرد.

سردار احمد کاظمی سرانجام ۱۹ دی‌ماه ۱۳۸۴ در سانحه هوایی سقوط هواپیمای فالکن در نزدیکی ارومیه به شهادت رسید.

* حاج رضوان؛ مردی که اسراییل هنوز با کابوس او می‌خوابد

شهید عماد مغنیه معروف به حاج رضوان معاون جهادی حزب الله لبنان بود، که در بهمن ماه ۱۳۸۶ در منطقه کفرسوسه سوریه به دنبال انفجار یک خوردوی بمب‌گذاری شده، توسط سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

با تشکیل حزب‌الله لبنان در سال ۱۳۶۲، عماد مغنیه نیز همچون حجت‌الاسلام «سیدعباس موسوی»، دبیر کل حزب‌الله که بعدها در حمله تروریستی بالگردهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسید و سیدحسن نصرالله، دبیر کل کنونی حزب‌الله، از جنبش امل خارج شد و در مقاومت اسلامی نقش بسزایی ایفا کرد.

شرکت او در سلسله عملیات نظامی و کارساز علیه اشغالگران صهیونیست، باعثشد تا دشمنان از او به عنوان شخص اول در نبرد با مقاومت اسلامی یاد کنند.

از عماد مغنیه به عنوان مغز متفکر به اسارت در آوردن سربازان رژیم صهیونیستی در تابستان سال ۱۳۸۵ و همچنین فرمانده جنگ ۳۳ روزه رزمندگان مقاومت اسلامی علیه تهاجم همه جانبه اسراییل نامبرده می‌شود.

* فرماندهی با آرزو‌های دوربُرد

سردار حسن طهرانی مقدم را بی‌شک باید پدر موشکی ایران بدانیم، فردی که با آرزوی نابودی اسرائیل اقدام به ساخت موشک‌های مختلف می‌کرد.

در سال ۱۳۶۲ ماموریت راه‌اندازی و سازماندهی «فرماندهی موشکی زمین به زمین سپاه» به شهید طهرانی مقدم محول و پس از صدور فرمان تاریخی امام(ره) مبنی بر تشکیل نیروهای سه گانه سپاه پاسداران، ‌ شهید مقدم در سال ۱۳۶۴ به سمت فرماندهی موشکی نیروی هوایی سپاه منصوب شد.

وی همچنین در سال ۸۵ به عنوان مشاور فرمانده کل سپاه در امور موشکی و رئیس سازمان خودکفایی سپاه انتخاب شد.

شهید طهرانی مقدم با تلاش‌های شبانه روزی خود توانست موشک‌های ۲هزار کیلومتری که کابوسی برای رژیم صهیونیستی را با موفقیت تولید و بکارگیری کند.»

۲۱ آبان ماه ۹۰ بر اثر انفجار مهیبی در پادگان امیرالمومنین(ع) سپاه در اطراف تهران، سردار حسن طهرانی مقدم و تعداد دیگری از همرزمان وی به شهادت رسیدند.

او وصیت کرد که بر روی سنگ قبرش بنویسند: «اینجا مدفن کسی است که می‌خواست اسراییل را نابود کند.

* اللقیس؛ صیاد پهپادهای اسرائیلی

«حسن اللقیس» از فرماندهان جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان در ماه آذر سال گذشته در حال بازگشت به خانه و در مقابل منزلش در «السان تیریز - الحدث» توسط جوخه‌های رژیم صهیونیستی ترور شد.

فرمانده شهید حسان اللقیس، جوانی و تمام عمر خود تا آخرین لحظه زندگیش در راه مقاومت شریف صرف کرد و همواره مجاهد، رهبر، صاحب ابتکار عمل، فداکار و عاشق شهادت بود و پدر یکی از شهیدان جنگ تموز ۲۰۰۶ به شمار می‌رفت.

اسرائیل بارها به دنبال به شهادت رساندن اللقیس در مناطق مختلف بوده و همواره این تلاش‌ها ناکام می‌مانده است.

حسان مسئولیت کلیه کارهای انفورماتیک و ارتباطات حزب الله را بر عهده داشت و به همین خاطر رژیم صهیونیستی شدیدا به دنبال او بود چون به راحتی تمام در کشورهای آمریکای لاتین و حتی خود ایالات متحده تردد می کرد و پیشرفته ترین تجهیزات را برای حزب الله تهیه کرده و علیه اسرائیل استفاده می‌کرد.

یکی از بزرگترین این عملیات‌ها عملیات پهپادی بود که علیه اسرائیل انجام ‌شد و حتی ربودن اطلاعات پهپادهای اسرائیلی که به سوی لبنان می آمدند همه طراحی حاج حسان بود.

همه اینها در کنار پارچه‌نوشته‌ای بود که روی آن یکی از شناخته‌شده‌ترین جملات «حضرت روح الله» قرار داشت:«آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.»

جمله نصب شده در بالای پهپاد ایرانی