مراسم معارفه محمد علی آبادی به عنوان سرپرست جدید وزارت نفت امروز دوشنبه با حضور محمد رحیمی معاون اول رئیس جمهور و در غیاب سید مسعود میرکاظمی وزیر سابق نفت برگزار شد.

به گزارش مهر، محمد رضا رحیمی در این مراسم پس از اعطای حکم سرپرستی محمد علی آبادی در جمع مدیران و معاونان وزارت نفت با گلایه از غیبت سید مسعود میرکاظمی وزیر سابق نفت در مراسم تودیع امروز، گفت: جای آقای میرکاظمی در این نشست کاملا خالی است و شخصا علاقه مند به حضور وی برای تقدیر و تشکر از زحمات شبانه روزی را داشتم.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در طول مدت مدیریت میرکاظمی در وزارت نفت دولت به طور کامل تابع نظر جنابعالی بود، تصریح کرد: در کارگروه ویژه رئیس جمهور در امور نفت تمامی مصوبات دولت برای توسعه صنایع نفت و گاز مطابق با میل آقای میرکاظمی مصوب و ابلاغ شد.

این عضو کابینه دولت با یادآوری اینکه در نخستین نشست کارگروه ویژه نفت ۵۴ مصوبه در مدت کمتر از ۵۰ دقیقه مطابق با نظر دکتر میرکاظمی وزیر سابق نفت به تصویب رسید، اظهار داشت: در نشست دوم این کارگروه هم قرارداد تمامی فازهای باقی مانده پارس جنوبی مطابق با نظر آقای میرکاظمی برای واگذاری به ۴ پیمانکار داخلی به ارزش تقریبی ۲۲ میلیارد دلار نهایی شد.

رحیمی با اعلام اینکه شخصا به عنوان یک همکار وی در دولت از هیچ کمک و حمایتی در طول مدیریت وزارت نفت دریغ نکردم، بیان کرد: ای کاش آقای دکتر میرکاظمی قبول زحمت می کردند و به مراسم تودیع خود تشریف می آوردند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در دوران مدیریت میرکاظمی در وزارت نفت اتفاقات میمون و قابل توجهی به وقوع پیوست، تاکید کرد: آقای میرکاظمی با همکاری تمامی مدیریتهای صنعت نفت تمامی مساعی خود را برای توسعه این صنعت به کار بستند.

رحیمی با اعلام اینکه وزیر سابق نقت باید در مراسم امروز حضور شایسته ای پیدا می کرد، یادآور شد: مسائل دیگری هست که به نظر می رسد وی راضی به پرداختن به آنها هستند.