پذیرش شروط دشمن در مذاکرات نشانه استقلال نیست

به گزارشافکارنیوز،حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب امروز نمازجمعه تهران در جمع نمازگزاران، با اشاره به بحثمذاکرات هسته‌ای گفت: آن شش ماه پس از توافقنامه ژنو گذشت و حالا به توافقنامه نهایی رسیده‌اند و دور جدیدی از مذاکرات آغاز شده است.

خطیب امروز نمازجمعه تهران ادامه داد: همانگونه که رهبر حکیم و زمان‌شناس فرمودند ما با مذاکره مخالف نیستیم بلکه فعالیت‌های دیپلماسی جزو ضروت‌های بسیار بالای کشور است.

صدیقی گفت: ‌ باید افراد بسیار باهوش و دارای کیاست و قدرت با تاکتیک‌های مناسب فعالت کنند و با کشورهای مختلف ارتباط، مذاکره و تعامل داشته باشند این لازمه زنده بودن است. ارتباط بین‌المللی لازمه زندگی جهانی است.

وی با بیان اینکه مذاکرات به شرایط حساسی رسیده است، تصریح کرد: مسئله هسته‌ای یک مسئله ملی است و جزو حقوق ملی محسوب می‌شود که تمام کشور و آحاد مردم این را به عنوان حق مسلم، یک سرمایه عظیم و به عنوان یک امر بازدارنده در برابر قدرت‌های بزرگ مورد حمایت خود قرار داده و شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است را سر می‌دهند.

صدیقی ادامه داد: بحثهسته‌ای هم حق قانونی هم حق وجدانی و هم حق ملی ماست.

وی افزود: در بحثهسته‌ای و در بحث‌های دیگر اسلام نمی‌پسندد که جامعه اسلامی زیر یوغ کافران باشد و اگر می‌خواهیم که آنها سلطه‌ای بر ما نداشته باشند هیچ راهی جز توسعه علم، ترقی در ایجاد صنعت و فناوری و همچنین برتری در مسابقه علمی در دنیا برای تأمین عزت و استقلال نداریم.

صدیقی ادامه داد: این جهش هسته‌ای سر سفره شهدا محقق شده است، صنعت هسته‌ای ما قربانی گرفته است و چه قربانی‌های با ارزشی. اینها هر کدام یک عالم بودند و برخی نیز جزو برگزیدگان صالح خداوند قرار داشتند.

وی با تاکید بر اینکه در بحثهسته‌ای باید خط قرمز را رعایت کرد، افزود: مسئله تحقیقات و توسعه قابل مذاکره نیست و دانشمندان ما باید در مسئله تحقیق بدون مانع کار را پیش ببرند.

خطیب امروز نمازجمعه تهران، ‌ادامه داد: مسئله دیگر بحثتعداد سانتریفیوژها است. تعیین تعداد سانتریفیوژها زیاده‌طلبی و باج‌گیری است و طرف مقابل را ضعیف فرض کردن است. از نظر NPT انرژی هسته‌ای برای تمام کشورها است و هیچ کشوری نیز نباید سلاح هسته‌ای داشته باشد.

صدیقی با اشاره به اینکه اگر ما در اینباره با آنها کنار بیاییم دلیل ضعف و ذلت ما خواهد بود، گفت: مسئله مهم دیگر، سطح غنی‌سازی متناسب با نیازهای ماست، آنها نباید غنی‌سازی و نیاز ما را تشخیص دهند بلکه ما خود نیازمان را تشخیص می‌دهیم.

وی افزود: در بحثرآکتور هسته‌ای تهران آنها وعده‌هایی دادند و به وعده‌های خود عمل نکردند، ما نباید به دشمن اعتماد کنیم. قبول کردن شرایط آنها، شرط استقلال نیست ملت ما ملتی استقلال‌طلب و حماسی است. امام ما صولت آمریکا را شکست، آمریکا را کوچک شمرد و فرمود که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

خطیب امروز نمازجمعه تهران، ادامه داد: مسئله دیگر در خصوص این توافقنامه این است که این قرارداد باید متوازن و متقابل باشد و شامل رفع تمام تحریم‌ها شود.

صدیقی در ادامه سخنان خود به بازدید اخیر رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران در بخش طراحی پهپادها، سامان‌دهی موشک‌ها، سامانه‌های پدافندی، انواع رادارها و انواع ابزار دفاعی با اتکاء به نیروهای داخلی پیشرفت‌های بسیار زیادی که قابل عرضه در جهان بوده است، ارائه کرده است.

وی افزود: ‌ مقام معظم رهبری زمانی که این پیشرفت‌ها را مشاهده کردند هم خوشحال شدند و هم فرمودند ما به این میزان قناعت نمی‌کنیم بلکه باید این امر بیشتر پیش برود و پیامی دارد که «ما می‌توانیم» ‌.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: البته در بخشی از مدیریت‌های کشور این پیام را دریافت نمی‌کنند، نکته مورد توجه این است که وزارت کشور، وزارت اطلاعات، ‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم، ‌ وزارت آموزش و پرورش، ‌ باید مسائل فرهنگی را بیش از پیش مورد توجه قرار داده و نسبت به این مسئله احساس تکلیف شرعی کنند، زیرا این کشور، کشور اهل بیت و قرآن است.

وی اضافه کرد: وزارتخانه‌ها باید در عزل و نصب‌ها مسئله تقوا را مد نظر قرار دهند و به اوضاع فرهنگی کشور حساسیت داشته باشند، در برخی مناطق شهر تهران بی‌حجابی کامل است و انواع ابتذال‌ها از طریق ماهواره و شبکه‌های اینترنتی به خانواده‌ها راه می‌یابد.

صدیقی گفت: مقام معظم رهبری فضای مجازی را موضوع بسیار حساسی می‌دانند به طوریکه گروهی را با ریاست رئیس‌جمهور مشخص کردند تا این مسائل را کنترل کنند و در کشورهای دیگر نیز همینطور است که نمی‌گذارند نرم‌افزارهایی که بُعد جاسوسی، امنیتی و اقتصادی دارد، آزاد باشد.

وی گفت: همه باید به قانون عمل کنیم به خصوص ما که مسلمانیم و نسبت به دین تعهد داریم باید به داد جوانان برسیم تا گناه شایع نشود و این مسئله از طریق امر به معروف و نهی از منکر که در قانون اساسی نیز آمده است، مطرح میشود.