بنی صدر در مصاحبه با یک شبکه ضد انقلاب گفت که مواضع اخیر سید محمد خاتمی "مواضع برحقی" نیست.

به گزارش جهان، وی گفته است که " پس آقای خاتمی چون قدرت را نمی‌شناسد، چون موضعی که دارد ایستادن برحقی نیست بلکه ایستادن بر مصلحتی است که به گمان او مصلحت ایجاب می کند که این موضع که ایشان گرفته، گرفته بشود. "

بنی صدر در ادامه عنوان کرده است که خاتمی درصدد است که " راه برای آقای خامنه‌ای باز شود که بتواند برای آشتی با اصلاح‌طلبها به سمت آنها بیاید و دوباره کشور را تحویل آنها بدهد! "

وی در عین حال به منابع داخلی خود که نامی از آن ها نبرده استناد کرده و گفته است " اینطور که به من از داخل گفته اند … آقای خاتمی به دوستانش گفته که شما عجله نکنید، مواضع نرم داشته باشید تا آقای خامنه‌ای بتواند بطرف شما بیاید. "

این رئیس جمهور فراری در عین حال با تشبیه موسوی و کروبی به خودش، تلویحا به خاتمی هشدار داده است که سخنان نظام را باور نکند چرا که " نظیر این وضعیت در کودتای خرداد ۱۳۶۰ هم پیش آمد. به عده‌ای در آن موقع همین را گفتند که شما ساکت باشید بعد از اینکه بنی صدر را روانه کردیم کارها را به دست شما می‌دهیم، یکی از آنهایی که آمد همین مطلب را به من گفت، مرحوم مهندس سحابی بود، به او گفتم شما را فریب داده‌اند، وقتی کار مرا ساختند سراغ شما می‌آیند. "

گفتنی است، محمد خاتمی چندی پیش بدون اشاره به هزینه های زیادی که در نتیجه اغتشاشات پس از انتخابات به مردم و نظام تحمیل شده، آنان را به دو دسته تقسیم کرده و گفته است: اگر ظلمی شده است که شده است همه بیاییم عفو کنیم و به آینده نگاه کنیم و اگر به نظام و رهبری ظلم شده است به نفع آینده از آن چشم پوشی شود و ملت هم از ظلمی که بر او و فرزندانش رفته است می گذرد و آن وقت همه به آینده بهتر رو خواهیم آورد!

برخی محافل ضد انقلاب این پیشنهاد خاتمی را با هدف تلاش وی برای حضور در انتخابات توصیف و به آن اعتراض کردند. در عین حال برخی دیگر به حمایت از خاتمی پرداختند.