به گزارش افکار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمد شیخان رئیس مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات ریاست جمهوری در گفتوگویی با اشاره به دومین نشست خبری رئیس جمهور در سال جاری که فردا سهشنبه ۱۷ خرداد برگزار میشود، گفت: رئیس جمهور در این نشست خبری مهمترین تحولات منطقه و بینالمللی را تشریح خواهد کرد.

وی ادامه داد: تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات منطقه‌ و جهان و پاسخگویی به سؤالات اصحاب رسانه درخصوص مسائل بین‌المللی از مهمترین اهداف این نشست خبری است.

رئیس مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه نشست خبری رئیس جمهور با حضور بیش از ۳۰۰ رسانه داخلی و خارجی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به ابعاد گسترده و روزمره تحولات منطقه و جهان ضرورت دارد مواضع نظام جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه‌ای از طریق رسانه‌های بین‌المللی به گوش جهانیان برسد. از همین رو این نشست خبری با حضور رسانه‌های خارجی می‌تواند فرصت مناسبی برای انتقال مواضع کشورمان به جهانیان باشد.

شیخان از پخش زنده نشست خبری رئیس جمهور توسط شبکه‌های تلویزیونی کشورمان همچون پرس تی‌وی، العالم، جام جم و شبکه خبر، خبر داد و گفت که این نشست خبری را علاوه بر رسانه‌های داخلی بیش از ۳۰ رسانه مطرح دنیا به صورت زنده پوشش خواهند داد.

وی در پایان نیز با اشاره به اهتمام رئیس جمهور در پاسخگویی به سؤالات اصحاب رسانه تاکید کرد: رئیس جمهور در طول سالهای گذشته از حضور در جمع خبرنگاران استقبال کرده و خود را در معرض پرسش خبرنگاران قرار داده است.