صبح امروز، سفر دو روزه آقاي محمود احمدی نژاد به ارمنستان، ناگهان لغو شد. وزارت امور خارجه علت لغو این سفر را "نیاز به زمان بیشتر براي تنظيم اسناد" اعلام کرد اما برخی منابع خبری ممنوع الخروج بودن دو تن از همراهان سرشناس رييس جمهور را علت لغو غير قابل انتظار این سفر اعلام کرده اند.

با وجود این که وزارت امور خارجه کمبود زمان برای تنظیم اسناد را علت لغو این سفر اعلام کرده اما یک منابع آگاه که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار فرارو گفت: «سفر آقای احمدی نژاد به علت ممنوع الخروج بودن دو تن از همراهان رییس جمهور انجام نشده است.»

صبح امروز دوشنبه، نهاد ریاست جمهوری از لغو سفر محمود احمدی نژاد به ارمنستان خبر داد. رییس جمهور کشورمان قرار بود به منظور تحکیم روابط فی مابین و ملاقات های متعدد با مقامات ارمنستان، صبح امروز به ایروان سفر کند. نهاد ریاست جمهوری اعلام کرده که این سفر با توافق طرفین لغو شده است. در همین رابطه رامین مهامپرست سخنگوی وزارت امور خارجه توضیحاتی را ارائه کرد.

مهمانپرست گفت: «این سفر در پاسخ به سفر اخیر رئیس جمهور این کشور به تهران و به منظور انجام مذاکرات دوجانبه و امضای اسناد همکاری فیمابین، سفر آقای احمدی‌نژاد به ارمنستان پیش‌بینی شده بود.»

وی درباره چرایی لغو این سفر اظهار کرد: «به دلیل نیاز به زمان بیشتر جهت تنظیم و نهایی کردن اسناد و براساس توافق طرفین، سفر به تاریخ دیگری موکول شده است که به‌ زودی اعلام خواهد شد.»

وی تاکید کرد که این سفر قطعا در آینده انجام خواهد شد.