توافق با ایران را از دست ندهید!

به گزارش افکارنیوز، جک استراو که با اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس به وین سفر کرده، گفت: سالها‌ مذاکره به ما نشان داده که دستیابی به توافق امکان‌پذیر است اگر طرفین خواستار آن باشند.

اشتاندارد افزود: با وجود مذاکرات بدون پیشرفت اخیر در وین؛ استراو به این توافق خوش‌بین است و تأکید دارد که ارزشش را دارد که برای دستیابی به آن تلاش کنیم.

وی افزود: تنها با توافق هسته‌ای می‌توان برنامه هسته‌ای ایران را کنترل کرد و در صورت شکست در دستیابی به این توافق، ایران خواهد گفت: خب، من دیگر می‌دانم چه کار باید بکنم؟!

استراو ادامه داد اگر ایرانی‌ها باعثاختلال در روند مذاکرات شوند، آنگاه تحریم‌ها تشدید شده و چین و روسیه و همچنین هند و ژاپن وادار به تبعیت از آن خواهند شد.

" بن والاس " دیگر عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس که اخیرا با استراو به ایران سفر کرده بود نیز گفت: اگر غرب حالا انتظار دارد که ایران ناگهان کاملا تغییر کند ناامید خواهد شد. مصالحه در این راستا ضروری است. تنها به این دلیل که یک توافق، کامل و بی نقص نیست، نمی‌توان آن را یک " توافق بد " نامید. کسی که یک توافق کامل و بی نقص می‌خواهد در نهایت هیچ چیز بدست نمی‌آورد.

جک استراو همچنین به اظهار نظر توییتری اخیر ظریف درمورد اینکه نباید مانند سال ۲۰۰۵ فرصت‌ها را از دست داد، واکنش نشان داد و تصریح کرد که ما باید به آنچه که در توافق ژنو آمده است پایبند باشیم وگرنه اعتمادسازی ممکن نخواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد که سرسختی آمریکا در سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ مانع دستیابی به توافق با ایران شد. ما باید مراقب باشیم که برای چه هدف و آرزویی تلاش می‌کنیم.