جزئیات سفر کمیسیون شوراها به عراق

به گزارش افکارنیوز، امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون شوراهای خانه ملت، در نشست خبری امروز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه، در رابطه با دستاوردهای سفر اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس به کشور عراق گفت: نکته قابل توجه در این سفر دیدار با علما و روحانیون نجف و کربلا و بحثهای مختلف در مورد انتخابات عراق بود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از کشورها تلاش خود را برای آسیب وارد کردن به انتخابات عراق انجام دادند اما به لطف خدا، تیزبینی مردم عراق و نقش روحانیت شاهد مشارکت بی سابقه در انتخابات عراق بودیم به نحوی که قبلا این مشارکت حدود ۴۰ درصد اما اکنون به بیش از ۶۲ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه با مشارکت در انتخابات، جمهوریت عراق تثبیت و موفقیت سبب شده چشمگیر و قابل تقدیر بود، تصریح کرد: نکته مهم دیگر نیز رشد آرای بیش از ۲۰ درصدی نوری مالکی و افزایش کرسی شیعیان بود، به نحوی که از ۳۲۸ کرسی، ۱۸۵ کرسی را شیعیان به دست آوردند و این موضوع باعثشد کشورهایی مانند عربستان و قطر متوجه شوند که مردم در صحنه هستند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس اظهار داشت: مورد دیگر مربوط به بن بست رسیدن حضور منافقان در کشور عراق است به نحوی که آنها با مستقر شدن در کانکس های نزدیک فرودگاه برای خروج از کشور عراق ثانیه شماری می کنند.

وی گفت: همچنین به دلیل عدم استقبال از عضویت در این گروه منافق، میانگین سنی آنها به بالای ۵۰ سال رسیده است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس همچنین در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پرونده تحقیق و تفحص از سازمان بنیاد شهید گفت: این تحقیق و تفحص در مرحله پایانی قرار دارد و به زودی به کمیسیون مربوطه ارسال خواهد شد، اما ارایه جزئیات آن تا زمان قرائت در صحن مقدور نیست.