ظریف با همتای چینی خود دیدار کرد

به گزارش افکارنیوز، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس سیکا با همتای چینی خود دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار بر گسترش روابط فی مابین تاکید کردند.

دکتر ظریف روابط ایران و چین را بسیار خوب و تاریخی خواند و تحکیم هر چه بیشتر این روابط را خواستار شد.

وزیر خارجه چین هم در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر دکتر روحانی به دعوت رسمی رئیس جمهور چین به شانگهای برای شرکت در اجلاس سیکا گفت: کشور ایران در سیاستهای جهانی به ویژه در کشورهای اسلامی تاثیر گذار است و ایران و چین روابط دوستانه ودیرینه دارند.

وانگ ای، چین و ایران را دارای همکاری های نزدیک دانست و افزود: دو کشور به ویژه در سال‌های اخیر در شرایط بسیار پیچیده و تحولات جهان، مشکلات بسیاری را حل و فصل کردند.

وی با بیان اینکه همکاری های اقتصادی دو کشور رو به رشد است گفت‌: در سال گذشته دیدارهای وزرای خارجه دو کشور بسیار مفید بوده است.


ظریف در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی ایران و چین این روابط را راهبردی دانست.

وزیر خارجه کشورمان ضمن ابراز رضایت از نقش چین در مذاکرات ۵ + ۱ خواستار تداوم حمایت چین از فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان شد.

ظریف با اشاره به ظرفیت ها و فرصت های موجود اقتصادی در ایران زمینه را برای افزایش سرمایه گذاری چین در پروژه های اقتصادی ایران مناسب دانست و بر گسترش همکاری های فرهنگی وگردشگری میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر خارجه چین هم در این دیدار ضمن استقبال از مواضع و اقدامات مثبت ایران در مذاکرات ۱ + ۵ ابراز امیدواری کرد که این موضوع به صورت مطلوب حل و فصل شود.

در این میان وانگ ای اظهار داشت : چین به عنوان دوست صمیمی ایران از تقویت روابط دو کشور در تمامی زمینه ها استقبال کرده و آمادگی دارد تا در پروژه های مختلف اقتصادی ایران مشارکت کند.