بررسی طرح انتخابات و قانون‌گذاری در مجمع

به گزارش افکارنیوز، محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان درباره اظهارات هاشمی مبنی بر اینکه اقدام مجلس در تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد یک اقدام تبلیغاتی است اظهار داشت: به هر صورت تحقیق و تفحص در مجلس یک کار معمولی و عرفی است و طبق قانون اساسی، مجلس حق دارد که درباره هر موضوعی در کشور تحقیق و تفحص کند.

باهنر ادامه داد: مسئولان دستگاه‌ها در جهت حمایت از دستگاه‌ها باید اصولاً از تحقیق و تفحص استقبال کنند، چرا که هدف این کار کشف مطلب است و باید کمک شود که این کار به درستی انجام شود، البته اینکه ممکن است برخی متقاضیان تحقیق و تفحص انگیزه سیاسی، مبارزه با مفاسد اقتصادی، انتخاباتی و انگیزه‌های متفاوتی داشته باشند را انکار نمی‌کنم.

نایب رئیس مجلس بر همین اساس تأکید کرد: ما خیلی نباید به انگیزه بازگردیم، چرا که اصل تحقیق و تفحص جزو اصول مجلس است و فرایند هم دارد؛ درست است که این تحقیق می‌تواند با درخواست یک نفر کلید بخورد اما زمانی که به کمیسیون ارجاع شد، به صحن علنی مجلس می‌آید و در صورتی تحقیق و تفحص به صورت رسمی آغاز به کار می‌کند که مجلس به آن رأی بدهد.

وی تصریح کرد: باید به رأی اکثریت مجلس احترام گذاشت و دستگاهی که قرار است مورد تحقیق قرار گیرد باید به قانون تمکین کند و تلاش شود که این فرایند سالم باشد.

باهنر در ادامه درباره سیاست انتخاباتی و قانون‌گذاری و اولویت‌هایی که قرار است در مجمع تشخیص در دستور بررسی قرار گیرد گفت: همین موارد در اولویت است و ما به ترتیب سیاست‌های کلی را پیگیری می‌کنیم.

«ما در مجمع به دنبال رفع اشکالات شورای نگهبان یا بررسی مواردی که شورای نگهبان به آن ایراد می‌گیرد اما مجلس بر تصویب آن اصرار دارد، ‌ هستیم.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: پیگیری سیاست‌های کلی نظام نیز یکی دیگر از وظایف مجمع است که عناوین آن در اول این دوره همراه با احکامی که مقام معظم رهبری صادر فرمودند، اعلام شد، از این رو این سیاست‌ها در حال حاضر در دستور کار ما قرار دارد.

وی با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تولید، جمعیت، سلامت، انتخابات و قانون‌گذاری به عنوان سیاست‌های کلان گفت: ‌ ما سیاست‌های انتخابات و قانون‌گذاری را در مجمع دنبال خواهیم کرد.

باهنر یادآور شد: مجمع در حال بررسی جزئیات طرح رسیدگی به اموال مسئولان است و این طرح هنوز کار دارد.