نظام با کسی شوخی ندارد

به گزارش افکارنیوز، علی محمد بشارتی مشاور سیاسی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم خودشان صاحب تشخیص شده‌اند اظهار داشت: در جامعه امروز وقتی جامعه روحانیت، اقلیت، اکثریت، ۶ + ۵،۸ + ۷ همه اینها هم اگر بر روی یک لیست اجماع داشته‌ باشند، باز هم نصف آن رای نمی‌آورد.

بشارتی در ادامه به شکل‌گیری نهضت اسلامی اشاره کرد، گفت: امام می‌دانستند عامل اصلی که می‌توان مردم را زیر پرچم آن متحد کرد اسلام است، از سویی دیگر، امام بیش از هزار بار در صحیفه‌شان از مردم صحبت کرده‌اند؛ در حالی که هیچ رهبری حتی «گاندی» و «نهرو» و دیگر رهبران بزرگ اعتقاد چندانی به مردم در زبان و عمل نداشتند.

این مبارز انقلابی ضلع سوم پیروزی انقلاب را رهبری یگانه و نه شورایی برشمرد و افزود: مثلث«اسلام، مردم و رهبری واحد» موجب شد مردم از سرگردانی خارج شوند.

وی با بیان اینکه بنده به این دلیل که به اصل ۱۱۰ قانون اساسی اعتقاد جوهری دارم، خود را اصولگرا می‌دانم، تصریح کرد: ولایت فقیه در کشور حرف آخر را می‌زند و این غیر از روابط عاطفی است که ما با ایشان داریم.

بشارتی تاکید کرد: مبارزه با استراتژی آمریکا در منطقه، دفاع از مقاومت در منطقه، مبارزه با اصلاح طلبانی که بعضی از آنها با دشمنان این مرز و بوم ملاقات می‌کنند، به مردم مستضعف رسیدگی کردن، ادای حق مردم، پاسداری از ارزش‌ها که ما به خاطر بازپس گیری یک تپه چندین شهید می‌دادیم و دفاع از تمامیت ارضی کشور از دل همین اصل ۱۱۰ قانون اساسی بیرون می‌آید.

*فتنه‌گران اصل ۱۱۰ قانون اساسی را قبول ندارند


مشاور سیاسی رئیس مجمع تشخیص با بیان اینکه ساختارشکنان سعی دارند اصل ۱۱۰ را زیر سوال ببرند، ادامه داد: اصل ۱۱۰ قانون اساسی به وظایف و اختیارات رهبر، تعیین سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام و … اشاره دارد.

وی با تاکید بر اینکه فصل‌الخطاب انتخابات، گروه‌های سیاسی نیستند بلکه شورای نگهبان است، ‌گفت: گروهک‌هایی که مردم را به خیابان می‌ریزند و به بسیج حمله می‌کنند و اتوبوس آتش می‌زنند ملاک بعد از انتخابات نیستند و در واقع اینها اصل ۱۱۰ را قبول ندارند.

بشارتی در خصوص اظهارنظر برخی اصلاح‌طلبان پیرامون جمهوریت نظام، یادآور شد: جمهوریتی که آنها می‌گویند با جمهوریتی که در قانون اساسی آمده است تفاوت دارد؛ قرائت آنها که هیچ؛ نیت آنها هم فرق دارد.

مشاور سیاسی رئیس مجمع تشخیص با انتقاد از اعلام زودهنگام پیروزی از سوی موسوی در ۲۲ خرداد گفت: کسی جز خدا و امام زمان(عج) نمی‌داند چه کسی از صندوق‌ها درمی‌آید؛ من که وزیر کشور بوده‌ام، می‌دانم انتخابات چیست.

وی تاکید کرد: آنها اسلامی می‌خواهند که تابع نظر آنها باشد؛ یکی از آقایان می‌گفت کسی پیش من آمده و می‌گفت استخاره کن و کاری کنید که خوب بیاید! آنها نیز انتخاباتی می‌خواهند که اسمش انتخابات باشد اما هر چه خودشان خواستند از آن دربیاید.

بشارتی با تاکید بر اینکه ساختار انتخاباتی کشور اصلاً اجازه تقلب نمی‌دهد، افزود: کسانی که مدعی تقلب بودند، نتوانستند حتی یک صندوق را معرفی کنند که در آن تقلب شده باشد.

مشاور سیاسی رئیس مجمع تشخیص خاطرنشان کرد: من چند نکته را به برخی خواص گفتم که «دقت قانون در این زمینه بالاست»، «شورای نگهبان فصل‌الخطاب است» و «شرعاً و اخلاقاً امکان خطا و اشتباه در انتخابات ریاست جمهوری نزدیک به صفر است».

*تفاوت اصولگرایی و اصلاح‌طلبی


وی در خصوص اینکه این موضوع که «در انتخابات برخی به دنبال چیزی هستند که خودشان می‌خواهند» یادآور خطبه‌های آقای رفسنجانی در ۲۶ تیر ۱۳۸۸ است، ‌گفت: آقای رفسنجانی را نباید در این موضوع دخیل کرد چرا که بحثاصلی گم می‌شود؛ اگر به کسی که فتنه را راه انداخت، دقت کنید، هنوز هم در تعقیب و حصر خانگی قرار دارد و بلا و مصیبت از آنجا آغاز شد که آقایی مدعی بود ما می‌بریم؛ نه اینکه ما بردیم و روند کار به گونه‌ای بود که دید مردم سلیقه‌شان عوض شده است لذا گفت باید کاری کنیم که شیرینی پیروزی در کام مردم تلخ شود.

بشارتی درباره زمینه‌های مشاوره‌ای خود به هاشمی گفت: این مشاوره‌ها در زمینه‌های سیاسی بوده است، من اخیراً مشهد نزد آیت‌الله طبسی بودم؛ ایشان به من فرمودند من بعد از جلسه مجمع تشخیص با آقای هاشمی ملاقات داشتم و ایشان به من فرمودند هیچ بدیلی برای مقام معظم رهبری نمی‌شناسم؛ ایشان با توجه به مجموعه عملکردشان بهترین شخصیت برای رهبری هستند و عزت و استقلال ما در گرو حمایت از ایشان است.

مشاور سیاسی رئیس مجمع تشخیص یادآور شد: من روی «آقا» تعصب دارم و طبعاً با کسانی که به هر دلیل با مقام معظم رهبری زاویه دارند، دوست نیستم.

*اگر هاشمی فصل‌الخطاب رهبری را قبول نداشت جایش ریاست مجمع نبود


وی با تاکید بر اینکه به طور قطع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حمایت از مقام معظم رهبری لحظه‌ای تردید نمی‌کنند، ‌ ادامه داد: ایشان فصل‌الخطاب بودن مقام معظم رهبری را قبول کرده است و اگر نه جایشان آنجا(ریاست مجمع تشخیص) نبود چراکه نظام که با کسی شوخی ندارد.

بشارتی در ادامه با اشاره به عذرخواهی برخی اصلاح‌طلبان از تسخیر لانه جاسوسی خاطرنشان کرد: عذرخواهی از تسخیر لانه جاسوسی به معنای عذرخواهی از انقلاب اسلامی است؛ ‌ چراکه کوتاه آمدن و عذرخواهی کردن تازه اول کار است.

مشاور سیاسی رئیس مجمع تشخیص به بحثفتنه پرداخت و تصریح کرد: اگر فتنه‌گران به اشتباه خود اعتراف کنند جامعه با سعه صدر با آنها برخورد می‌کند؛ ‌ اگر در جامعه ما کسی به خطای خود اعتراف کند، مردم آن را می‌پذیرند. همین آقایان که در سال ۸۸ فتنه‌گر بودند، بیایند و بگویند ما اشتباه کردیم، قطعاً جامعه با سعه صدر با آنها برخورد می‌کند و به جامعه بازمی‌گردند.

وی در خصوص تنزل دادن روابط مخدوش ایران آمریکا به مباحثپیش افتاده‌ای مثل بلوکه شدن اموال ایران گفت: اشکال ما این است که افکار امام را یادمان رفته است ایشان خود فرمودند اگر آمریکا به ما لبخند زد یا باید به خودمان شک کنیم یا آنها افکار امپریالیستی خود را کنار گذاشته‌اند؛ آمریکا که هرگز از این مشی دست برنمی‌دارد پس ما باید عقب‌نشینی کنیم؛ عده‌ای به هر دلیل از عملکرد خود خسته‌ شده‌اند حالا وقت را غنیمت می‌دانند با مصاحبه‌ای اینچنینی ویزای ۱۰ روزه بگیرند و به آمریکا بروند؛ این برای کشوری الگو مثل جمهوری‌اسلامی ایران که سربلندی را در دنیا فریاد می‌زند، خیلی بد است. آنها باید عقب‌نشینی کنند که عمری کشور ما را تاراج کرده و مردم ما را در فقر و بی‌سوادی نگه داشتند.

بشارتی در ادامه این گفت‌و‌گو ضمن ابراز بی‌اطلاعی از سفر هاشمی به عربستان، ‌درباره رویکرد فرهنگی کشور گفت: سالیان درازی است بحثفرهنگ، رهبر معظم انقلاب را نگران کرده است، ما با شعار تقویت فرهنگ دینی اسلامی انقلاب کردیم اما هر چه گذشت کوتاه آمدیم و امروز مظاهر بی‌فرهنگی را در کشور زیاد می‌بینیم.

*تساهل و تسامح بانیان فرهنگ موجب شرمندگی است


عضو اصلی هیئت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات اداری در خصوص برنامه‌های تحقیقاتی مرکز تحقیقات استراتژیک و راهکار عملیاتی این مرکز در زمینه فرهنگ، ‌ خاطرنشان کرد: در وهله اول کسانی که بانی کار فرهنگ هستند باید به اصلاح فرهنگی معتقد باشند و قبول کنند تساهل و تسامح به تدریج ما را به جایی رساند که باعثشرمندگی است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی و اصلاح فرهنگی باید استراتژی نظام ما باشد. نباید شعار زبانی داد. آقای وزیر ارشاد و همه صاحبنظران، اول باید بپذیرند در فرهنگ دچار مشکل هستیم، بعد راه‌حل پیدا کنند. بعد می‌شود با همفکری، تعامل و هم‌اندیشی به یک ساز و کار داخلی رسید.

بشارتی در پایان تاکید کرد: مرکز تحقیقات استراتژیک برای فرهنگ هنوز برنامهای ندارد.