رهبری با آیات قرآن انطباق کامل دارد

به گزارش افکارنیوز، ماموستا عبدالرحمن حسین‌زاده امروز در مراسم سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) که در مسجد جامع سقز برگزار شد با تسلیت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام(ره) به بیان مفهوم حکومت اسلامی از دیدگاه حضرت امام پرداخت و اظهار کرد: در حکومت اسلامی، حکومت کنندگان در اجرا و اداره جامعه مقید به یک مجموعه شرط هستند که در قرآن کریم و سنت رسول اکرم(ص) معین شده است و مجموعه شرط همان احکام و قوانین اسلام است که باید رعایت و اجرا شود.

وی هدف از ایجاد حکومت اسلامی توسط امام راحل را حفظ نظام جامعه اسلامی، جلوگیری از بی نظمی در میان امت اسلامی، حفظ حدود کشور از هجوم بیگانگان و اجرای احکام الهی برشمرد و سپس به تشریح و تبیین ویژگی های حکومت اسلامی از دیدگاه امام(ره) پرداخت.

امام جمعه سقز با بیان اینکه، امام احیاگر اتحاد بین مسلمانان جهان بود تصریح کرد: خواست دشمن برهم زدن اتحاد بین مسلمانان است و در این راستا بایستی مسلمانان بیش از پیش هوشیار باشند.

وی به ارتحال امام و انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان جانشین امام(ره) اشاره کرد و گفت: با ارتحال حضرت امام(ره) غمی بزرگ دل‌های ملت ایران و آزادگان جهان را در بر گرفت ولی انتخاب مقام معظم رهبری برای جانشینی امام(ره) اندکی از این غم بزرگ را تسلی بخشید.

ماموستا حسن‌زاده افزود: رهبری کشور توسط مقام معظم رهبری در تمام این سال‌‌ها کاملاً منطبق با آیات قرآن و احکام اسلام بوده و همین امر برکات فراوانی را نصیب کشور و امت اسلام کرده است.

وی خاطر نشان کرد: تدابیر مقام معظم رهبری در سالهای رهبری سبب شد کشتی انقلاب و نظام طوفانهای بسیاری را به سلامت پشت سر گذاشته و ملت کمترین آسیب را از توطئههای دشمنان ببینند.