تروریستهای داعش از سامرا عقب نشستند
گروه بین الملل

- تروریست های موسوم به دولت اسلامی عراق و شام(داعش) صبح امروز به قصد لطمه زدن به مرقد مطهر امامان عسکری(ع) به شهر سامرا در ۱۱۸ کیلومتری شمال بغداد هجوم آوردند ودر سر راه خود به ادارات و ساختمان های دولتی و منازل شهروندان خساراتی وارد کردند.

به گزارشافکار نیوزبه نقل از العالم دراین حمله تعدادی از شهروندان اهل سنت شهر سامرا و نیروهای امنیتی کشته شدند.

تروریست ها نیز تاکنون با به جا گذاشتن تلفاتی از مواضع خود عقب نشینی کرده اند، ولی دریگری ها همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد.

یک مقام آگاه امنیتی عراق در این‌باره گفت که درگیری‌های مسلحانه‌ای که میان افراد مسلح و نیروهای امنیتی عراق در شهر سامرا از صبح امروز روی داد تاکنون به کشته شدن ۵۱ نیروی ارتش و پلیس در سامرا منجر شده است و درگیری‌ها تا زمان تنظیم این خبر همچنان ادامه دارد.

برخی منابع اعلام می‌کنند که افراد مسلح تعدادی ساختمان دولتی در این شهر را به کنترل خود درآورده‌اند.

خبرگزاری کل‌العراق نیز نوشت: عناصر داعش ۵ محله شهر سامرا را تحت کنترل خود درآورده‌اند و گزارش‌ها حاکی از آن است که آنها توانسته‌اند دانشگاه سامرا را اشغال کنند.

نیروهای امنیتی عراق در پی حمله همه جانبه داعش به سامرا در استان «صلاح‌الدین» در این شهر حکومت نظامی اعلام کردند و تمامی راه‌های منتهی به مرقد دو امام عسکری(ع) را بستند.

پلیس استان صلاح‌الدین اعلام کرد که تمامی نیروهای امنیتی به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

برخی منابع عراقی گزارش کردند که عناصر تروریستی داعش مناطق الخضراء، العرموشیه، السلام و الجبریه در سامرا را به تصرف کامل خود درآورده اند.

به گفته شاهدان شمار زیادی از عناصر داعش همچنین در این مناطق مستقر هستند.

شاهدان افزودند عناصر داعش مجهز به انواع سلاح های سبک و سنگین و چند دستگاه بولدوزر از محورهای الجلام، ضلوعیه و المعتصم وارد شهر سامرا شدند.

بنا بر اعلام شاهدان، عناصر داعش که پرچم سیاه رنگ القاعده را با خود حمل می‌کنند، پس از ورود به شهر سامرا مسجد الرزاق بزرگترین مسجد شهر و یکی از ساختمان های دولتی تحت کنترل خود درآوردند.

شاهدان اعلام کردند درگیری و تبادل شدید آتش هم اکنون از بخش های مختلف شهرسامرا به گوش میرسد.