اصلاح‌طلبان که به قدرت می‌رسند زنان را فراموش می‌کنند

به گزارشافکارنیوز،فائزه هاشمی‌رفسنجانی در حاشیه جشن امید گفت: تعطیلی فدراسیون اسلامی ورزش بانوان در دولت قبل غرض شخصی بود و به جای اینکه رئیس فدراسیون را عوض کنند، فدراسیون را منحل کردند.

وی تصریح کرد: در این فدراسیون به دنبال ترویج اخلاق دینی در میان ورزشکاران و بانوان مسلمان، نقش‌آفرینی و توجه به ورزش و حضور بانوان مسلمان در میادین بین‌المللی به شیوه اسلامی توسط ایران بودیم که متأسفانه آن را به دلایلی که به طور قطع مشکلات مالی نبود و غرضیت با سیاست‌های من بود، تعطیل کردند.

به گفته وی متأسفانه در دولت فعلی هم توجهی به این فدراسیون نشده و همچنان این فدراسیون تعطیل است.

این فعال سیاسی بیان داشت: اعتدال تنها سیاسی نیست بلکه اعتدال جنسیتی را نیز باید محترم شمرد و در کشوری که حدود ۶۰ درصد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و نیمی از جمعیتش را بانوان تشکیل می‌دهند، با حضور کمرنگ بانوان در بخش مدیریتی کشور مواجه هستیم.

وی برابری جنسیتی، قومی و مذهبی را در کشورهای توسعه یافته امری پذیرفته شده دانست و افزود: اگر ما نیز که در مسیر توسعه قرار گرفته‌ایم این برابری را محترم نشماریم، دچار مشکل می‌شویم و البته پذیرفتنی است که از نظر جسمی میان مرد و زن تفاوت وجود دارد، ولی اگر ادعای اصلاح‌طلبی داریم می‌بایست از ظرفیت‌های مدیریتی بانوان در جایگاه خودشان استفاده شود.

به گفته وی زمانی که اصلاح‌طلبان به قدرت می‌رسند حضور و نقش بانوان در عرصه سیاست را فراموش می‌کنند و یادشان می‌رود که بانوان نیز وجود دارند.

هاشمی‌رفسنجانی برگزاری مراسم سالگرد انتخابات ریاست جمهوری را یادآوری اتفاقات گذشته، تحلیل مسائل روز، آینده‌نگری، ایجاد اتحاد و همبستگی و تأثیرگذاری بر همراهی مردم در ادامه مسیر و تقدیر از آنها دانست.

وی اظهار داشت: تمام جریان‌های اصلاح‌طلب و مستقل می‌توانند در ادامه این مسیر و بهبود شرایط نقش داشته باشند و بازویی توانمند برای حمایت از سیاست‌های دولت باشند.

وی با اشاره به اقدامات ستودنی دولت در بخش صنعت و معدن، امور خارجه، فرهنگ و ارشاد، بهداشت و علوم گفت: شاهد تحولاتی در دانشگاه‌ها و بازگشت دانشجویان ستاره‌دار و اساتیدی که به اجبار بازنشسته شده بودند، هستیم و فضای مدیریتی برخی دانشگاه‌ها که نظامی شده بود، تغییر کرده است.

وی در مورد وعده انتخاباتی دکتر روحانی در خصوص آزادی زندانیان سیاسی یادآور شد: آزادی زندانیان سیاسی از دست دولت بر نمیآید و افرادی نیز برای رهایی زندانیان سیاسی به این دولت رأی دادند، ولی یقین دارم که دولت تمام تلاش خود را برای آزادی آنها به کار بسته است.