شهرام شکیبا نوشت: پاراگراف زیر را بخوانید، تا عرض کنم چه خبر است:

سایت اینترنتی روزنامه «ایران» سکوت احمدی‌نژاد در برابر پرسش خبرنگاران درباره جریان انحرافی را به سکوت حضرت مریم(س) در برابر سران قوم یهود تشبیه کرد و نوشت: «در این یادداشت، سعی بر این است تا با استناد به نمونه‌هایی از نحوه برخورد انبیا و انسان‌های الهی با مخالفین، میزان حقانیت و صحت عملکرد رسانه‌ها در زمان حاضر مورد بررسی و کنکاش قرار گیرد». در این مطلب به مقایسه منطق حضرت مریم(س) و منطق حضرت عیسی(ع) در برخورد با کاهنان و بت‌پرستان با رفتار احمدی‌نژاد در دفاع از جریان انحرافی پرداخته شده است.

۱ - آیا نویسنده می‌داند که حضرت مریم(س) در کدام ماجرا در برابر سران قوم یهود سکوت کردند؟ گمان نمی‌کنم آن ماجرا را بشود به جریان انحرافی و رئیس‌جمهور تشبیه کرد.

۲ - می‌خواهید از رئیس‌جمهور دفاع کنید، خب بکنید. چه کار به کار پیامبران الهی دارید. آن مادر و پسر به قدر کفایت از دست سران قوم یهود رنج ‌کشیده‌اند. لطفاً بی‌خیال آنها شوید.

۳ - از قدیم گفته‌اند که «در مَثَل مناقشه نیست» ولی به‌هرحال هر چیزی یک حساب و کتابی دارد.

اخلاق اسلامی معاون اول

محمد‌رضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور، امروز در نخستین اجلاس هیأت‌امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: «برای این که یک وزارتخانه، بیمارستان و رئیس آن وزیر آن را خراب کنند با بی‌اخلاقی برای ضربه زدن به وزیر چند بیمار را رها کرده‌اند. در حالی که این بیشترین آسیب به جمهوری اسلامی است که دشمنان آن این ضربه‌های غیر‌واقعی و ساختگی را می‌بینند. البته بنده تعجب کردم که چرا این موضوع پیگیری نشد و همین‌جا از وزیر می‌خواهم که تا آخر این موضوع را رها نکند.

۱ - این موضوع پیگیری نشد، از بس که تحلیل جنابعالی درست است.

۲ - با این حساب ما هرچه می‌کشیم از دست راننده آمبولانس‌هاست.

۳ - یک بنده خدایی سیم برق را گرفته بود و از شدت برق‌گرفتگی به در و دیوار اصابت می‌کرد. یک نفر دیگر که شاهد ماجرا بود گفت: «خب ول کن اون سیم رو!» و شخص برق گرفته گفت: «من سیم را ول می‌کنم، اما سیم من را ول نمی‌کند.»

به نظر شما کدام یک از موارد زیر صحیح است؟

*معاون رئیس‌جمهور از سیم‌ برق خواسته بود که شخص مورد نظر را ول نکند؟

*معاون رئیس‌جمهور از شخص مورد نظر خواسته بود که سیم برق را ول نکند؟

*شخص مورد‌نظر قصد داشته که وزیر برق را خراب کند؟

*شخص مورد نظر قصد تخریب وزیر و دولت و تاریخ و سیم برق و… را با هم داشته است؟

۴ - اخیراً یک رمالی و دعا‌نویسی به محله ما آمده که هرکس برای گره‌گشایی نزد او می‌رود و چله‌بری می‌کند و سرکتاب باز می‌کند و دعا و آب باطل‌السحر می‌گیرد، کاری از پیش نمی‌برد. گمان کنم که رمال‌نمای مذکور قصد خراب کردن جریان انحرافی را دارد. لذا خواهشمندم همین‌جا از دفتر ریاست جمهوری بخواهید تا جریان را پی‌گیری کند.

معاون اول رئیس‌جمهور بعد از صدور دستور رها نکردن موضوع از سوی وزیر گفت: «اگر براساس مصالح کشور حرکت کنیم و اخلاق را سرلوحه قرار دهیم، باید دمار از روزگار سو‌ءاستفاده‌کنندگان دربیاوریم.»

امیر‌المؤمنین علی(ع) نیز لابد در همین راستای دمار از روزگار درآوردن است که فرموده‌اند اگر خلخال از پای زن غیرمسلمانی درآورند، جا دارد که آدمی از غصه دق کند.

دیالوگ

دیدم مطلب امروز زیادی عقیدتی - سیاسی از آب درآمد، گفتم بد نیست با این دیالوگ مطلب تمام شود.

*اَیَن الّرجَبیون؟!

-والا در شرایط کنونی چه عرض کنم؟