محسن رفیقدوست در خصوص شکل گیری جریان انحرافی گفت: فتنه جریان انحرافی اخیر از همه فتنه های تاریخ انقلاب خطرناک تر است و لذا من از افرادی بودم که از روز اول عنوان کردم تنها راه مبارزه با این فتنه ایستادن پشت سر مقام معظم رهبری و افشا کردن ماهیت فکری این افراد است.

وی افزود: این جریان به نقطه ای رسیده است که در جلسات داخلی خود عنوان می کند مراجع مانع ظهور امام زمان هستند و معنی واقعی این موضوع این است که این جریان امام زمان و مراجع عظام را قبول ندارند و به دنبال مسیر دیگری هستند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: باید بتوانیم با افشاگری در خصوص واقعیت جریان انحرافی و گذر از این وضعیت به طریق مطلوبی که به راحتی بتوان کارها را ادامه و از بروز هر حادثه ای جلوگیری کنیم.
رئیس سابق بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در خصوص شباهت‌های جریان فتنه و گروه انحرافی اخیر در کشور گفت: هر دوی این گروهها وابسته به خارج هستند که در مورد جریان فتنه این وابستگی به همگان ثابت شد و در خصوص جریان انحرافی نیز در آینده به همگان ثابت خواهد شد که آنها به استکبار وابسته هستند.

رفیقدوست به مهمترین دلایل شکل گیری فتنه ۸۸ اشاره و تاکید کرد: انقلاب اسلامی هیچگاه برای استکبار جهانی قابل پذیرش نبوده است و حتی بعد از رحلت امام و انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب عده ای عنوان می کردند که باید برای ایشان عنوان رهبر جمهوری به کار ببریم اما انقلابیون با قاطعیت با این موضوع مخالفت کردند و تاکید کردند که انقلاب اسلامی ما هیچگاه تمام نخواهد شد.

وزیر سابق سپاه ادامه داد: معتقدم ابهت انقلاب اسلامی ابر قدرت شرق را از بین برد و همین قدرت هم اکنون منجر به بیداری اسلامی در منطقه شده است، لذا دشمنی با کشورمان هیچگاه تمام نمی شود و دشمن تلاش می کند در هر مقطعی به شکل های مختلف توطئه هایی بر علیه نظام اسلامی صورت دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اتحاد ملت و اطاعت از ولایت فقیه مهمترین سد در مقابل جریان های انحرافی است.