به گزارش افکارنیوز، مجید محتشمی دبیرکلحزب آزادیبا اشاره به دیدار صبح امروز حزب متبوعش با هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: در این جلسه بنده در خصوص منظومه فکری حزب آزادی از جمله اینکه اندیشه حزب ما مبتنی بر شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی استوار است، توضیحاتی ارائه دادند.

محتشمی با بیان اینکه تأکید بر اسلام جهانی و طرح مسئله حقوق بشر اسلامی از دیگر موارد مطروح در این جلسه بود، تصریح کرد: ما در این جلسه بر این نکته که ایران پرچم‌دار اسلام جهانی است، تأکید کردیم.

دبیرکل حزب آزادی با اشاره به سخنان هاشمی رفسنجانی گفت: آیت‌الله هاشمی در خصوص آزادی و اینکه هدایت الهی با آزادی توأم است، صحبت کرد.

وی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی ضمن تفسیر آیه لا اکراه فی‌الدین تأکید داشت که آزادی حتی در حد نازل در بین سایر موجودات هم وجود دارد که ما از آن غافل هستیم.

محتشمی خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی بر ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی تأکید کرد و گفت که این کرسی‌ها آنطور که مورد نظر مقام معظم رهبری بوده، تحقق نیافته است و از این رو آزاد اندیشی دینی باید مورد توجه مراکز علمی دانشگاهی قرار گیرد.

دبیرکل حزب آزادی یادآور شد: در این جلسه موضوع اعطای نشان آزادی به ایشان مطرح شد که مورد استقبال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قرار گرفت و ایشان از این موضوع تشکر کرد.

وی افزود: بنابراین مقرر شد در اولین جلسه کنگره نشان آزادی به پاس یک عمر خدمات ارزنده و شایسته آیتالله هاشمی رفسنجانی در راه بسط و توسعه آزاداندیشی دینی به ایشان اهداء شود.