به گزارش افکارنیوز، «مرضیه افخم» سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به پرسشی درباره صحت و سقم اخبار منتشره در برخی سایت‌های مبنی بر معرفی دکتر نهاوندیان به سمت سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: خبر منتشر شده گمانه‌زنی رسانه‌ها است و این موضوع صحت ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: «فرد جدیدی معرفی نشده است. همچنین محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهور که در گفت‌وگو با روزنامه خراسان برخی از شایعات درباره رفتن وی به نیویورک برای تصدی پست نمایندگی ایران در سازمان ملل را کاملاً بی‌پایه دانست. وی درباره این سؤال که آیا برخی از شنیده‌ها در مورد تصدی پست نمایندگی ایران در سازمان ملل توسط جنابعالی و رفتنتان به نیویورک صحت دارد؛ تأکید کرد: کاملاً بی‌پایه است.

پیش از این سایت انتخاب در اقدامی سؤال برانگیز و همسو با قصد آمریکایی‌ها برای انصراف ایران از نامزد معرفی شده، مدعی شده بود نهاوندیان گزینه نمایندگی ایران در سازمان ملل است چرا که سالها در آمریکا مقیم بوده است و گرین کارت آمریکا را دارد و به عبارتی شهروند آمریکا محسوب می‌شود.

انتخاب حتی سراغ زیبا کلام نیز رفته و از قول وی نوشته بود اعزام نهاوندیان بسیار خوب و عقلانی است. بنده معتقدم نهاوندیان بهترین گزینه است. در واقع هرچه فکر می‌کنم که چه کسی در این شرایط - که می‌خواهیم با آمریکا تنش‌زدایی کنیم - می‌تواند به بهترین شکل ممکن مثمرثمر باشد، کسی بهتر از نهاوندیان به ذهنم نمی‌آید و نمی‌شناسم.

یادآور میشود ۵ ماه است حمید ابوطالبی (معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور) با وجود معرفی شدن از سوی ایران، نتوانسته در دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل حضور پیدا کند و نمایندگی او با کارشکنی آمریکا در امر صدور ویزا مواجه شده است.