مسائل اساسی با گفتاردرمانی علاج نمی‌شود

به گزارش افکارنیوز، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه خانه ملت در تذکری با استناد به مواد ۷۹ و ۲۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس، با اشاره به عدم اعلام وصول طرح استیضاح فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در صحن علنی اظهار داشت: طبق آیین‌نامه، هیأت رئیسه موظف است در اولین جلسه علنی مجلس، طرح استیضاح را اعلام وصول و در همان روز متن استیضاح را برای وزیر یا وزیران مورد استیضاح ارسال و همزمان چاپ و بین نمایندگان مجلس توزیع کند.

وی خطاب به باهنر گفت: در آخرین جلسه علنی مجلس که شما رئیس جلسه بودید، بنده عرض کردم که تقاضایی برای استیضاح وزیر علوم ارائه شده و خواستار اعلام وصول این طرح هستیم، شما گفتید که آقای ابوترابی اعلام کرده این طرح فعلا بماند تا با استیضاح‌کنندگان صحبت کنیم و مذاکراتی انجام شود.

نادران ادامه داد: هم‌اکنون از آن زمان مدتی گذشته و صحبت‌‌هایی نیز انجام شده است، مسائل اساسی کشور با گفتار درمانی علاج نمی‌شود، بنده هیچ قولی به آقای ابوترابی‌فرد نداده‌ام مبنی بر اینکه بررسی طرح استیضاح وزیر علوم به تأخیر بیفتد.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: هم‌اکنون نه تنها بنده، بلکه هیچ یک از امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر علوم حق ندارند، از سوی سایر نمایندگانی که به طرح استیضاح وزیر علوم را امضا کرده‌اند، بپذیرند که کاری به تأخیر بیفتد یا نیفتد.

وی ادامه داد: تقاضای استیضاح وزیر علوم طبق روال عادلی تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده، هیأت رئیسه نیز قانونا مکلف است طرح استیضاح را اعلام وصول کند، اگر هم هیأت رئیسه نسبت به متن طرح استیضاح ایرادی داشته، الان ۱۰ روز از آن زمان گذشته است و در این ۱۰ روز باید باز می‌گرداندند تا اصلاح شود.

نادران تأکید کرد: تقاضا دارم اعلام وصول طرح استیضاح وزیر علوم به تأخیر نیفتد تا مجلس، دولت، دانشگاه‌ها و افکار عمومی دچار چالش نشوند، باید بگویم اینکه در ۱۰ روز گذشته اتفاقی نیفتاده است و در روزهای آینده نیز اتفاق مهمی نمی‌افتد، بنابراین تقاضا داریم تا طرح استیضاح فرجی‌دانا اعلام وصول شود چون کسی قولی به آقای ابوترابی‌‌فرد نداده است و خواهش می‌کنم که حق نمایندگان مجلس سلب نشود.

محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس نیز در پاسخ به تذکر نادران گفت: ما به این موضوع رسیدگی میکنیم، امید دارم تا پایان جلسه علنی امروز مجلس تکلیف طرح استیضاح وزیر علوم مشخص و مسئله حل شود.