به گزارش افکارنیوز، نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز یکشنبه ۱۵تیرماه با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

رئیس مجلس در این نشست به تبیین مسائل درباره امنیت ملی، پرونده هسته‌ای، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت.

لاریجانی با بیان اینکه در ۱۰ سال اخیر مسئله هسته‌ای کشور دارای ابعاد مهمی بوده است، گفت: رویکرد کنونی در مذاکرات هسته‌ای مفید است و این موضوع ابزار فشار به ایران را کاهش می‌دهد.

وی در ادامه ضمن تشریح بحران عراق، افزود: گروه‌های تروریستی با دامن زدن به مسئله شیعی و سنی به دنبال اجرایی کردن نقشه‌های خود هستند، همچنین بحران عراق عاملی چند وجهی دارد و علاج آن تنها اقدامات امنیتی نیست.

رئیس مجلس در بخشی ایران نشست به تشریح وضعیت اقتصادی کشور پرداخت و گفت: ‌قطعاً اگر هرچه سریع‌تر از بخش رکود اقتصادی خارج شویم، بخشی از مشکلات کشور حل می‌شود.

لاریجانی همچنین به موضوع تعامل کمیسیون‌های تخصصی مجلس را کمیسیون‌های تخصصی مجلس با وزرای دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: کمیسیون‌ها باید در موضوعات مبتکرانه عمل کنند و مسائل را به صورت همه جانبه ببینند.

در آغاز این نشست اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تشریح برخی مسائل داخلی و بینالمللی به ویژه موضوع پرونده هستهای و بحران عراق پرداختند.