لاریجانی: مسلمانان باید یَد واحده شوند

به گزارشافکارنیوز،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مسئولان هیئت‌های مذهبی استان قم، گفت: هیئت‌های مذهبی یکی از ارکان توسعه فرهنگی کشور هستند و زیربنای دینی کشور توسط این هیئت‌ها شکل می‌گیرد که البته این تشکل‌ها بافت مردمی دارند و همیشه از سنت‌های مردمی استفاده می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ وقت نمی‌توان زیربناهای فرهنگی یک کشور را توسط دولت شکل داد، افزود: قطعاً کار فرهنگی باید توسط حوزه و هیئت‌های مذهبی سامان یابد که اگر این موضوع مورد توجه قرار گیرد، درخت تنومند تفکر دینی به وجود می‌آید.

رئیس مجلس ادامه داد: گاهی تصور می‌شود که بخش دولتی می‌تواند جایگزین بخش مردمی در حوزه فرهنگ شود اما هیئت‌های مردمی با عواطف مردم شکل می‌گیرند و دولت‌ها باید تنها نقش کمک‌کننده داشته باشند.

لاریجانی با بیان اینکه دغدغه رهبر معظم انقلاب در مسائل دینی تنها به وسیله هیئت‌های مذهبی سامان می‌یابد، گفت: قطعاً این تشکل‌ها باید با دلگرمی راه را ادامه دهند، از این‌رو هر چه محتوای کار هیئت‌ها غنی‌تر شود، حرکت دینی پایدارتر می‌شود، از طرف دیگر می‌توان از بسترهای مردمی برای برنامه‌های دینی استفاده کرد، از این‌رو امیدوارم حرکت شما موجب تقویت دین در میان جامعه به ویژه جوانان شود.

وی ادامه داد: قم به عنوان پیش‌رو در فعالیت‌های مذهبی شناخته می‌شود و می‌تواند در این حوزه الگو باشد، البته سازمان تبلیغات قم هم باید با مدیریت خوب از این حوزه حمایت کند؛ در مجلس هم از این فکر و اقدامات حمایت می‌شود و قطعاً در صورت لزوم در بودجه سال آینده پیشنهادات مربوطه بررسی می‌شود.

رئیس مجلس با اشاره به مشکلات کنونی عالم اسلام به ویژه در عراق و سوریه، تصریح کرد: هم‌اکنون شاهد تجاوزات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین هستیم که حل این معضل نیازمند حمایت مسلمانان است، از طرف دیگر شاهدیم که این رژیم به علت ضعف تمام کشورهای اسلامی و تفرقه میان مسلمانان گستاخ شده است، همچنین عظمت کشورهای اسلامی متأسفانه به وسیله گروه‌های تکفیری از بین رفته است.

لاریجانی ادامه داد: متأسفانه رژیم صهیونیستی در اقداماتی ناجوانمردانه به مسلمانان مظلوم فلسطین حمله میکند، از طرف دیگر هماکنون شاهدیم که در عراق میان مسلمانان تفرقه ایجاد شده که قطعاً باید در جهت ایجاد وحدت میان مسلمانان تلاش کرد، از اینرو مسلمانان باید یَد واحده شوند و اختلافات را کنار بگذارند تا فتنههای عالم اسلام رفع شود.