ادعای وزیر دفاع آمریکا همزمان با مذاکرات!

به گزارش افکارنیوز، آسوشیتدپرس در گزارشی از واشنگتن به قلم " رابرت برنز " نوشت: چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا روز جمعه مدعی شد آمریکا می داند روسیه و ایران هواپیماهای جنگی در اختیار عراق قرار می دهند تا به این کشور در مقابله با داعش کمک کنند اما واشنگتن درحال هماهنگی با روسیه یا ایران برای کمک به عراق نیست.

هیگل در کنفرانسی خبری در وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) مدعی شد: ما از تلاش های ایران و روسیه برای کمک به عراقی ها مطلع هستیم اما در هماهنگ کردن هیچ ماموریتی دخالت نداریم.

وی ادعا کرد: آمریکا درحال ارزیابی وضع نیروی امنیتی عراق و مشورت دادن به آنهاست و این چیزی است که ما آن را ادامه خواهیم داد.

پس از این اظهارت هیگل یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفت منظور هیگل از چنین اظهاراتی این نیست که خلبانان ایرانی و روسی بر فراز حریم هوایی عراق پرواز می کنند. این مقام وزارت دفاع آمریکا که خواست نامش فاش نشود افزود روسیه تعدادی محدود شاید پنج فروند جنگنده سوخوی ۲۵ به عراق فرستاده است تا با استفاده از خلبان های عراقی ماموریت انجام دهند اما هنوز مشخص نیست آیا این هواپیماها آماده ماموریت رزمی هستند یا خیر.

وی ادعا کرد ایران نیز تعدادی مشابه از جنگنده های سوخوی ۲۵ را به همراه مربیان پرواز به عراق فرستاده است تا خلبانان عراقی را پیش از پرواز، با این هواپیماها آشنا کنند.