به گزارش افکارنیوز، در حالی که سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران در ماه‌های اخیر در مقابل این اقدام ضداخلاقی شورای شهر ایستادگی کرده است، روزنامه همشهری در اقدامی سوال‌برانگیز، در ویژه‌نامه هفتگی خود به تجلیل از این مجسمه‌ساز پوچ‌گرا و ضد اخلاق دربار پهلوی پرداخت.

علاوه بر این، همزمان با ممانعت سازمان فرهنگی - هنری شهرداری از اجرای خواسته‌های نابجای این مجسمه‌ساز، روزنامه‌های زنجیره‌ای مدعی اصلاحات، گفت‌وگوهای تفصیلی و جهت‌داری را با پرویز تناولی ترتیب دادند(برای نمونه، ‌ گفت‌وگوی روزنامه شرق به تاریخ ۹۳/۳ / ۲۶). پس از این اقدامات، اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران نیز وارد ماجرا شدند و جلسه ویژه‌ای با حضور احمد مسجدجامعی رئیس شورا، ‌ عبدالحسین مختاباد رئیس کمیته هنر شورا، پرویز تناولی و وکیل مدافع این مجسمه‌ساز با موضوع احیای موزه تناولی برگزار شد. برگزاری جلسه نمایندگان اصلاح‌طلب شورای شهر تهران با تناولی و تاکید بر احیای موزه وی در حالی است که در جای جای کارنامه این مجسمه‌ساز پوچ‌گرا، اقدامات ضد فرهنگی و ضد دینی به چشم می‌خورد.

پرویز تناولی با حمایت تبلیغاتی و بودجه اعطایی دفتر فرح پهلوی در رژیم پهلوی برکشیده شد. وی مجسمه‌هایی با محوریت اندام تناسلی برای محوطه کاخ نیاوران طراحی کرد. آثار ضداخلاقی و ضد دینی وی در آن دوران تا حدی وقاحت داشت که حتی مسعود بهنود در سال‌های پیش از انقلاب طی مقاله‌ای در مجله فردوسی(به مثابه نشریه‌ای که خود مروج ابتذال فرهنگی و غربزدگی بود) به آن اعتراض کرد و نوشت: «خوب شد مردم به نمایشگاه این مجسمه‌ساز نیامدند و ندیدند که چه آثار ضد‌اخلاقی به نمایش درآمده است.» تناولی در دوران طاغوت مشاور فرح پهلوی بود و در سال ۵۶ به عضویت شورای مرکزی جشن‌های ایران و آمریکا درآمد. وی از همکاران جشن‌های مبتذل و شرم‌آور هنر شیراز نیز بوده است.